در پرس تی وی؛

نگاهی به تداوم مناقشه مصر، سودان و اتیوپی بر سر سد رودخانه نیل

۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۰۲:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۱۵۴۷
نگاهی به تداوم مناقشه مصر، سودان و اتیوپی بر سر سد رودخانه نیل
برنامه این هفته «آفریقا امروز» (Africa Today) در شبکه پرس تی وی به بحث و بررسی مناقشه صورت گرفته بر سر سد روی رودخانه نیل بین مصر، سودان و اتیوپی می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این برنامه به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی با اشاره به تصمیم اتیوپی برای پر کردن مخازن سد رودخانه نیل و مخالفت مصر و سودان با این تصمیم، درخواست مصر برای حل این مساله در ابعاد بین المللی و پشتیبانی آمریکا از مصر را مورد واکاوی قرار می دهد.

در این برنامه با اشاره به موانع موجود در راه رسیدن به توافق بین این سه کشور، علل حمایت آمریکا از مصر و پتانسیل اتحادیه آفریقا برای رفع این مشکل مورد بحث و گفت و گو قرار خواهد گرفت.

بخش دیگر این برنامه به موضوع تاثیر بیماری کرونا بر کشاورزی آفریقا و چالش های مربوط به تامین غذا در این قاره اختصاص دارد.

در این زمینه ضمن بررسی توافق نامه بنیاد فناوری کشاورزی آفریقا و آژانس توسعه اتحاد آفریقا برای تجاری سازی محصولات تحقیقاتی در این قاره به منظور بهبود بهره وری در مزرعه از طریق مکانیزه کردن سیستم کشاورزی، اقدامات لازم برای مقاوم کردن کشاورزی آفریقا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و تناقض هایی همچون صادرات محصولات برخی کشورهای آفریقایی به اروپا به رغم فقر و گرسنگی شدید مردم این قاره بررسی خواهد شد.

«آفریقا امروز» با اجرای هنیا مبارک و شیلا نلیما، دوشنبه 30 تیر ساعت 20:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه سه شنبه ساعت 08:00 و 17:00، چهارشنبه ساعت 15:00، پنجشنبه ساعت 01:00 بامداد و 13:00 و جمعه ساعت 09:00 روی آنتن خواهد رفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز