تهیه‌کننده سریال «دل»:

در شبکه نمایش خانگی بخش خصوصی وجود ندارد / کیفیت آثار به عوامل تولید مربوط است و صداوسیما نقشی ندارد / فرقی ندارد که مجوز از صداوسیما صادر شود یا وزارت ارشاد

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۱۹۲۲
در شبکه نمایش خانگی بخش خصوصی وجود ندارد / کیفیت آثار به عوامل تولید مربوط است و صداوسیما نقشی ندارد / فرقی ندارد که مجوز از صداوسیما صادر شود یا وزارت ارشاد
جواد فرحانی با اشاره به اینکه کیفیت سریال‌های شبکه نمایش خانگی به عوامل تولید سریال‌ها مربوط است تأکید کرد که صداوسیما هیچ نقشی در کیفیت آثار ندارد.

جواد فرحانی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: تلویزیون در 40 سال انقلاب آثار درخشان بسیاری ساخته که واقعاً قابل دفاع هستند و همچنان می‌توانند دیدنی‌ باشند. امروز بحث اصلی در مورد سریال‌سازی به مسائلی مثل بودجه مربوط می‌شود.

فرحانی تصریح کرد: بسیاری از منتقدان به صدور مجوزهای شبکه نمایش خانگی از سوی تلویزیون، صداوسیما و وزارت ارشاد را مقابل هم قرار می‌دهند و این در حالی است که واقعاً فرقی نمی‌کند صدور مجوزها بر عهده تلویزیون باشد یا وزارت ارشاد، اگر کمی دقت داشته باشیم متوجه می‌شویم که 80 درصد مدیران تلویزیون در شورای صدور پروانه ساخت وزارت ارشاد هستند و در این شرایط وقتی افراد در هر دو سازمان با هم تفاوتی ندارند، چه فرقی می‌کند وزارت ارشاد مجوزها را صادر یا تلویزیون؟

او افزود: صدور مجوزها از سوی سازمان صداوسیما به نظام‌مندتر شدن شرایط کمک می‌کند و نمی‌توان انتظار داشت که در این شرایط کیفیت‌ها تغییر کنند چرا که کیفیت به سازنده‌ها مربوط است و تلویزیون در شبکه نمایش خانگی سیاستی برای تغییر کیفیت نمی‌تواند اعمال کند. چارچوب‌ها برای سریال‌سازی در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی مشخص است؛ شبکه نمایش خانگی در سال‌های اخیر کم‌کم فراگیرتر شده و به رقیبی جدی برای تلویزیون تبدیل شده است، پس برای این رسانه هم در بحث محتوایی باید تمهیداتی در نظر گرفته می‌شد.

تهیه‌کننده سریال «دل» در ادامه تأکید کرد: صدور مجوز سریال‌ها از سوی سازمان صداوسیما یک تصمیم در سطح بالای مدیریت کشور است و اینکه برخی می‌گویند چرا وزارت ارشاد کم‌کاری می‌کند و اجازه می‌دهد این اتفاق رخ دهد فقط بازی رسانه‌های زرد است. مهم نیست شبکه نمایش خانگی با تلویزیون چه تعاملی در تولید دارد، مهم بودجه‌ای است که فراهم می‌شود و باید دید پلتفرم‌های نمایش سریال‌ها چه تعاملی با تلویزیون خواهند داشت و چه افرادی در شوراها حضور دارند.

این تهیه‌کننده تصریح کرد: فرقی ندارد مجوز از وزارت ارشاد صادر شود یا صداوسیما، قصه خوب و بودجه مناسب است که یک سریال را می‌سازد. با فعالیت بیشتر VODها دیگر بخش خصوصی در شبکه نمایش خانگی وجود ندارد؛ همانطور که در تلویزیون هیچ تهیه‌کننده‌ای وجود ندارد و همه تهیه‌کننده‌ها در واقع مجری طرح هستند، در شبکه نمایش خانگی نیز همینطور است. مدیران پلتفرم‌ها با تلویزیون در ارتباط هستند و از زمانی که انحصار VODها به وجود آمده بخش خصوصی هم از بین رفته و امروز فیلیمو و نماوا هستند که با تلویزیون و سرمایه‌دارها تعامل دارند و تصمیم می‌گیرند چه اثری ساخته شود و در نهایت تهیه‌کننده‌ها که با این پلتفرم‌ها کار می‌کنند در واقع مجری طرح سریال‌های نمایش خانگی هستند.

فرحانی در پایان اظهار داشت: صدور مجوز از سوی صداوسیما و کنار رفتن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسأله چندان مهمی نیست و این همه جار و جنجال را درباره این موضوع نمی‌فهمم. مسائل مهم‌تر و جدی‌تری وجود دارد که باید به آن‌ها رسیدگی شود؛ امیدوارم تلویزیون بتواند شبکه نمایش خانگی را گسترش دهد، پلتفرم‌ها را مدیریت کند و شرایطی فراهم شود که بخش خصوصی نیز بتواند برای سریال‌سازی وارد این عرصه شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز