تجربه طعم «خاویار قم» در شبکه پنج

۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۱۰:۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۰۳۹۲۹۳
تجربه طعم «خاویار قم» در شبکه پنج
مستند خاویار قم یک اثر تک قسمتی است که فعالیت یک کارآفرین نمونه و کسب و کار خانوادگی را بررسی می کند که توانسته در قم و در آب و هوای کویری، ماهی خاویار پرورش بدهد!

به گزارش گروه فرهنگ وهنر خبرگزاری برنا ؛صید غیرمجاز و آلودگی محیط‌زیست، ماهی «خاویار» دریای خزر را در آستانة انقراض قرار می‌دهد که کشاورز اهل قم، در اوایل دهة هشتاد استخرهایی را در کنار چاه‌های آبِ شورِ کشاورزی در دل کویر این استان می‌سازد و در آن‌جا «فیل‌ماهی» و خاویار را پرورش می‌دهد و پس از مدتی صادرات آن‌ها را به خارج از کشور آغاز می‌کند. مستند، تلاش و پشتِ‌ِکار این کشاورز را که باعث رونق اقتصادی و کارآفرینی شده است، به تصویر می‌کشد.

  این مستند به کارگردانی محمدجواد رحیمی و تهیه کنندگی علی نظری، محصول سال 1394 است و داستان تلاش و فعالیت یک کارآفرین به نام «احمد برخورداری» برای پرورش ماهی خاویار در قم را در شرایطی که بسیاری از متخصصان حتی در شمال کشور از این کار ناتوان بوده اند،به تصویر می‌کشد. دوربین این مستند راهی مزرعه پرورش ماهی می‌شود که توسط یک خانواده ایرانی پایه گذاری شده و خاویار را در کویر، از تولید به مصرف عرضه می‌کند. مستند با شخصیت اول داستان همراه شده و مراحل پرورش ماهیان خاویاری از ایده تا عمل را توضیح می دهد. مستند «خاویار قم» که از تولیدات خانه مستند انقلاب اسلامی است  سه شنبه 14 مرداد ماه ساعت 11:30 به مدت 25 دقیقه به همت گروه خانواده و کودک شبکه پنج از این شبکه پخش می‌شود .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز