چهره‌ها و اخبار فرهنگی هنری در هفته‌ای که گذشت؛

سینای سینمای ایران یک سرمایه ملی بود/ درسی که علی نصیریان دوباره به سینمای ایران داد/ خانم بازیگر مادر شد

۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۰۵:۵۱:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۹۹۹۱
سینای سینمای ایران یک سرمایه ملی بود/ درسی که علی نصیریان دوباره به سینمای ایران داد/ خانم بازیگر مادر شد
مجتبی احمدی؛ دبیر سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در هفته‌ای که گذشت همه سینما مغموم از دست دادن خسرو سینایی بودند.

گاهی از دست دادن یک انسان براساس تقدیر لطمه‌ای  جبران ناپذیر محسوب می‌شود، از دست دادن خسرو سینایی کارگردان فرهیخته، باهوش، آرام و به دور از حاشیه و هنرمند سینمای ایران به دلیل عفونت ریوی حاصل از ویروس منحوس، جان به جان‌آفرین تسلیم کرد و سینمای ایران یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های خودش را در عرصه فیلم‌سازی از دست داد. بی‌تردید  خسرو سینایی یکی از کارگردانان موثر، صاحب سبک و مولف سینمای ایران بود که شاید به آنچه در خورش بود دست پیدا نکرد اما تمام کارشناسان و صاحب‌نظران سینمای ایران معتقد بودند خسرو سینایی را از دست دادیم پیش از آنکه به اندازه کافی از وجود او بهره‌مند شویم.

جای خالی کارگردان فیلم ماندگار "عروس آتش" بی تردید به این راحتی‌‌ها پر نخواهد شد چراکه او جزو معدود کارگردانان مستقل، موثر و صاحب شیوه خاص بود که فقدان او غیرقابل جبران خواهد بود.

علی نصیریان مثل همیشه به سینمای ایران درس داد. او در مصاحبه‌ای اعلام کرد که در وضعیت کرونا کار نخواهم کرد و ترجیح می‌دهد در شرایط مساعدی مشغول کار بشود. در واقع بزرگ‌آقای سینمای ایران در این مصاحبه به مشاغلی که شرایط فعالیت کمتر یا رعایت بیشتر اصول پروتکل بهداشتی ویژه بیماری منحوس را دارند تذکری غیرمستقیم می‌دهد تا پی به شرایط خاص فعلی ببریم اگرچه بسیاری از پروژه‌های این روزها مشغول کار هستند یا در حال کلید خوردن هستند و شاید تذکر علی نصیریان به بسیاری از برنامه‌سازان و تولیدکنندگان سریال‌های تلویزیونی با این محوریت باشد که در صورت  کار کردن با رعایت  کامل شرایط در عرصه هنری هم فعالیت داشته باشند.

حدیث میرامینی و مجتبی رجبی معمار دو هنرمند کم حاشیه و دوست‌داشتنی سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت، صاحب فرزند شدند و حدیث میرامینی با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش این خبر خوب را اعلام کرد تا در کنار بسیاری از اتفاقات ناگواری که این روزها بالاجبار می‌شنویم خبر مادر شدن بازیگر جوان سینمای ایران تسکینی باشد بر آلام خانواده هنر، خبرگزاری برنا به این زوج هنرمند حضور تازه‌وارد زندگی‌شان را تبریک می‌گوید.

حتما یکی از چهره‌های پر سر و صدای هفته گذشته؛ مسعود ده‌نمکی و سحر قریشی بودند چرا که بازگشت سحر قریشی به تلویزیون اتفاقی بود که تنها  از طریق مسعود ده‌نمکی ممکن بود. مسعود ده‌نمکی سریال جدیدش را کلید زده و سحر قریشی بعد از سالها با سریالی از او به تلویزیون برمی‌گردد اگر چه قریشی در این سال‌ها یکی از پرکارهای سینما بود اما بی‌تردید او یکی از بازیگرانی است که با تلویزیون معرفی شده است و قطعا مخاطبان خودش را کماکان در رسانه ملی دارد.

افسانه بایگان بازیگر باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون که روزی جزو ستاره‌های سینما محسوب می‌شد و این روزها سریال "دل" به کارگردانی منوچهر هادی را در شبکه نمایش خانگی دارد مهمان یک برنامه تلویزیونی شد و اظهارات متفاوتی کرد از کرونا تا بازی در سریال "امام حسن (ع)" و البته زندگی با یک تهیه‌کننده سینما، گفت و گوی او در شبکه‌های مجازی بسیار  پر سر و صدا بود چراکه اظهاراتش گاهی بی پرده و رک و گاهی پر از جسارت‌های عجیب و غریب مدل این بازیگر نامدار سینمای ایران. قطعا مصاحبه افسانه بایگان یا بخش‌هایی از آن را در فضای مجازی دیده‌اید یا متوجه شده‌اید که او بسیار باهوش و هنرمندانه پاسخگوی مجری این برنامه تلویزیونی بوده است.

سینمای ایران اما در هفته‌ای که گذشت حواشی دیگری را هم با خود در پی داشت؛ ساناز طاری بازیگر سریال "پدر" با انتشار عکس نامتعارفی از خود در فضای مجازی اعلام کرد از بازیگری فعلا خداحافظی می‌کنم اما کمتر از 24 ساعت او نظرش برگشت و با انتشار  پست جدیدی از اقدامی که انجام داده بود عذرخواهی کرد و در واقع اعلام پشیمانی کرده بود.

رضا رویگری هم در مصاحبه‌ای از وضعیت  فعلی‌اش نگران بود و فراموش شدن بازیگران  پیشکسوت را بعد از سال‌ها کار، سابقه و تأثیری که در سینما گذاشتند از سوی خانواده سینما عجیب و غریب  می‌دانست به هر حال رضا رویگری یکی از بازیگران موثر سینمای ایران است که نمی‌‌توان نقش‌های ویژه او مثل کیان ایرانی در سریال "مختارنامه" از خاطر برد.  او هم این روزها در شرایط ناگواری به سر می‌برد و قطعا احواب‌پرسی سینمای ایران از این بازیگر پیشکسوت باید مدنظر مسئولین حوزه سینما و البته تهیه‌کنندگان و همکاران او باشد.

یکی دیگر از چهره‌های هفته گذشته که بسیار پر سر و صدا ظاهر شد مصاحبه عباس غزالی بازیگر جوان سینما و تلویزیون بود که کماکان معتقد است پژمان جمشیدی را به عنوان یک فوتبالیست دوست دارد نه به عنوان یک بازیگر. اظهارات  او در یک برنامه اینترنتی مجددا در فضای مجازی سر و صدا کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز