از روز جمعه بیست و چهارم مرداد ماه؛

«فقط چهل روزه بودم» در تالار سایه به صحنه می‌رود

۱۳۹۹/۰۵/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۲۸۷۱
«فقط چهل روزه بودم» در تالار سایه به صحنه می‌رود
«فقط چهل روزه بودم» عنوان تازه‌ترین نمایش تالار سایه مجموعه تئاتر شهر است که از روز جمعه بیست و چهارم مرداد ماه میزبان مخاطبان خواهد بود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، نمایش «فقط چهل روزه بودم» به نویسندگی مسعود هاشمی نژاد و کارگردانی مسعود طیبی از روز جمعه بیست و چهارم مرداد ماه در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر اجرای خود را آغاز می‌کند.

مسعود طیبی کارگردان این اثر نمایشی با اشاره به ویژگی‌های این تئاتر که با شرایطی متفاوت‌تر از اجرای جشنواره به صحنه می‌رود، توضیح داد: طی اجرای اول این اثر نمایشی در جشنواره و نیز اجرای دوم آن، نمایش براساس ساختار بازیگری «میکرواکتینگ» طراحی شده بود که در این شرایط، فضایی کاملاً سورئالیستی همراه با گسست زمان بر اجرا حاکم بود اما برای دور سوم اجرای این نمایشنامه تغییرات عمده‌ای در اثر نمایشی به لحاظ تکنیک کارگردانی و بازی بازیگران اعمال کرده‌ام که می‌تواند برای تماشاگران یک تجربه متفاوت به حساب آید.

طیبی با اشاره به اینکه هنر و به ویژه تئاتر نمی‌تواند از زندگی اجتماعی و شرایط جامعه و تجربیات اجتماعی مردم کشور جدا باشد، گفت: اجرای جدید این نمایش به لحاظ مفهومی مبتنی بر شرایط کنونی است که ایران و همه جهان تحت تاثیر اوج‌گیری بیماری کووید ۱۹ در شرایط قرنطینه، یک سبک زندگی متفاوت و جدید را تجربه می‌کنند. در این دیدگاه نمایشنامه «فقط چهل روزه بودم» به مضمونی کاملاً شخصی و اجتماعی اشاره می‌کند که ذهن همه انسان‌ها را به خصوص این روزها درگیر کرده است.

طیبی با اشاره به کاربرد تئاتر درمانی نیز بیان کرد: تئاتردرمانی به ۲ شیوه انجام می‌شود؛ در این چارچوب شیوه‌ای که من انتخاب کرده‌ام، بازگویی مسائل اجتماعی برای مخاطب و کمک به ایجاد حس هم‌ذات پنداری در او و رساندن مخاطب به نقطه درک از موقعیت و جستجوی شاه کلید رفع مشکل است. در این فضا از نظر شخصی و روان‌شناختی محتوای نمایش به اتفاقاتی که برای افرادی که عزیزی را از دست می‌دهند، می‌پردازد از جمله اینکه برخی از بازماندگان به خصوص در شرایطی که امکان برگزاری مراسم عزاداری و تسلی بخشی به خانواده‌ها وجود ندارد، دچار بیماری‌هایی مانند «سایکوسوماتیک» می‌شوند.

کارگردان نمایش «فقط چهل روزه بودم» به «محتوای اجتماعی» این اثر نمایشی نیز اشاره کرد و یادآور شد: از نظر اجتماعی نیز نمایش به ناگفته‌ها و حرف‌هایی در دل مانده در روابط عاطفی میان زن و شوهر می‌پردازد. «فقط چهل روزه بودم» داستان زندگی زنی است که چهل روز با روح همسر نویسنده‌اش که در اثر کرونا فوت کرده، زندگی می‌کند و حالا نقطه اوج داستان در چهلمین شب رخ می‌دهد.

نمایش «فقط چهل روزه بودم» به نویسندگی مسعود هاشمی نژاد، کارگردانی مسعود طیبی و تهیه کنندگی سمیه طیبی از روز جمعه بیست و چهارم مرداد ماه ساعت ۱۹ با مدت زمان ۴۵ دقیقه و قیمت بلیت ۳۰ هزار تومان در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود و علاقه مندان برای تهیه بلیت نمایش با در نظر گرفتن شیوه نامه‌های بهداشتی تالارهای نمایشی به صحنه می‌رود، می‌توانند به سامانه «تیوال» مراجعه کنند.

ایمان میرهاشمی و آرزوی صفی یاری بازیگران، حامد جبارزاده و کامران حاجی علی اکبر دستیاران کارگردان، حسین ابراهیم نیا مدیر صحنه، بهناز نادری منشی صحنه، سعید آرین مجد طراح صحنه، مجتبی گیویان طراح نور، متین کی منش طراح لباس، بتسابه نعیمانی طراح گریم، یونس عبدالله پور موسیقی، صادق زارعی مجری طرح، داود زارع گاریزی مدیرتولید، سعید امینی مدیر اجرا، محسن الهی غیاثوند، حسین علی طلب دستیاران صحنه، نازنین طلوعی، صادق زارعی و بیتا حمزه عکاسان، سمیه طیبی روابط عمومی و تبلیغات، امیر رجبی طراح پوستر و بروشور، امیرحسین رکنی طراح تیزر، معین جورابچی و غلامحسین احمدی گروه تیزر و سعید امینی، نازنین طلوعی، مریم فرجاد و حسین ابراهیم نیا همکاران گروه روابط عمومی عوامل اجرایی نمایش «فقط چهل روزه بودم» را تشکیل می‌دهند.

3522246

نظر شما
پرونده ویژه