یک منتقد تلویزیونی در گفت و گو با برنا مطرح کرد:

تلویزیون باید نسبت به ظرفیت هایی که از دست می دهد تجدید نظر کند!

۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۱۷:۵۶:۴۸
کد خبر: ۱۰۴۵۴۹۵
تلویزیون باید نسبت به ظرفیت هایی که  از دست می دهد تجدید نظر کند!
یک منتقد تلویزیونی با بیان اینکه تلویزیون باید برای هنرمندان و نیروی انسانی خود جایگاه درستی را تعریف کند از لزوم حفظ و نگهداری شان و جایگاه هنرمندان گفت.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، جابر تواضعی نویسنده و منتقد سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار برنا با اشاره به افت کیفی سریال های تلویزیونی گفت:

مهم ترین شرایطی که باعث می شود تلویزیون خروجی مطلوبی نداشته باشد، تک صدایی بودن و نداشتن رقیب است. صدا و سیما از این انحصار بدش نمی آید و قانون هم برای این موضوع دارای خلا است. هیچ انحصاری به شکوفایی و رشد منجر نمی شود وتلویزیون نیز از این قاعده مستثنی نیست. همین انحصار باعث می شود در زمینه برنامه ریزی و تلاش برای بهبود دچار نوعی رخوت و سکون باشد.

این منتقد تلویزیون در ادامه گفت: از طرفی در سالهای اخیر تلویزیون نتوانسته است از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری با رقبای خود که شبکه های ماهواره ای و شبکه نمایش خانگی است به خوبی رقابت کند. در تولید محتوا از آنها عقب است و در شیوه تعامل با هنرمندان از نیروی دافعه بیشتر از جاذبه بهره می برد. 

تواضعی در ادامه افزود: تلویزیون در دهه گذشته قافیه را به سریال های شبکه نمایش خانگی باخت و درست از زمانی که سریال هایی مانند شهرزاد توانستند مخاطب را با خودشان همراه کنند دیگر به سریال های تلویزیونی به عنوان برگ برنده نگاه نمی شد. 

این منتقد تلویزیون با بیان اینکه جشنواره جام جم نمی تواند معنی درستی از برگزاری یک جشنواره تخصصی را بدهد گفت: وقتی ساز و کار جشنواره جام جم به شکلی است که خروجی آن بیشتر شبیه یک جشن درون سازمانی است که همه از هم تعریف می کنند و هیچ گونه دستاورد مثبتی ندارد چطور می توان به ماهیت آن به عنوان یک جشنواره تخصصی اعتماد کرد؟ نتیجه این جشنواره هم طبیعی است کمکی به ارتقای کیفیت آثار تلویزیونی نمی کند و تنها مخاطب را نسبت به سریال ها دلسرد می کند.

تواضعی در خاتمه گفت: به نظر می رسد تلویزیون باید نسبت به نیروی انسانی خود و ظرفیت هایی که به راحتی از دست می دهد تجدید نظر کند. بسیاری از فیلمسازان و برنامه سازان از سازمان صدا و سیما یا به اجبار و یا به اختیار کوچ کردند. عده ای به خارج از کشور مهاجرت کردند و عده ای هم به ناچار خانه نشین شدند. اگر بنا باشد جاده تصمیم گیری ها در تلویزیون یک طرفه باشد و به صداهای مختلف فرصت برنامه سازی داده نشود نمی توان امیدوار بود این رخوت و سکونی که تلویزیون به آن دچار شده است رفع شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز