داریوش بابائیان:

برخی در چند سکانس بازی می‌کنند که به شبکه‌های ماهواره‌ای بپیوندند/ هدف آن‌ها رسیدن به اروپا و آمریکاست؛ موفقیت هنری مهم نیست

۱۳۹۹/۰۶/۰۴ - ۰۵:۵۸:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۶۳۶۷
برخی در چند سکانس بازی می‌کنند که به شبکه‌های ماهواره‌ای بپیوندند/ هدف آن‌ها رسیدن به اروپا و آمریکاست؛ موفقیت هنری مهم نیست
داریوش بابائیان معتقد است بسیاری از افرادی که به شبکه‌های خارجی می‌پیوندند دغدغه موفقیت در عرصه هنر ندارند و هدفشان بیش از هر چیز رسیدن به اروپا و آمریکا است.

داریوش بابائیان تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: متأسفانه مشکل گریز برخی هنرمندان از کشور و پیوستن‌شان به شبکه‌های خارجی و ماهواره‌ای معضلی است که مربوط به امروز نمی‌شود و مدت‌هاست که هنر کشور درگیر آن است و هر سال شاهد این اتفاق برای بسیاری از هنرمندان و یا حتی علاقه‌مندان به هنر شاهد هستیم.

بابائیان تصریح کرد: مدیران وقت وزارت فرهنگ باید با روسای صنوف ارتباط بیشتری داشته باشد و با تهیه‌کنندگان و مدیران تولید وقت بگذارد و شرایطی برای ورود افراد به سینما مشخص کند که هر کسی با هر هدفی وارد این حرفه نشود. باید تهیه‌کننده‌ها و کارگردان‌ها مجبور باشند افرادی را انتخاب کنند که مشخص باشد برای چه کاری و با چه هدفی به سینما آمده‌اند.

او افزود: هر بازیگر باید آموزش دیده باشد، کلاس رفته باشد یا درس این کار را خوانده باشد، اگر کسی قرار است به سینما یا تلویزیون ورود کند نباید به خاطر پول و رابطه‌ای که دارد مسیر ورودش به این عرصه راحت‌تر شود. کسانی که با پول و رابطه وارد حرفه بازیگری و... می‌شوند قطعاً دغدغه‌ای برای این کار ندارند و خیلی زود به فکر سوءاستفاده می‌افتند. تنها صنوف خانه سینما هستند که باید جلوی این اتفاقات را بگیرند و متأسفانه همانطور که ما در کشورمان قانون کپی‌رایت نداریم و پس از دزدیدن هر فیلم تهیه‌کننده نمی‌تواند از حقوق خودش دفاع کند، افرادی با انگیزه‌های مخرب وارد سینما می‌شوند و از آن سوءاستفاده می‌کنند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «افراطی‌ها» در ادامه اظهار داشت: این افراد معمولاً در حرفه خود موفق نیستند و خارج از کشور نیز به موفقیتی دست پیدا نمی‌کنند اما برای آن‌ها مهم نیست که چقدر در کارشان پیشرفت دارند چرا که بیشتر به فکر دستیابی به ویزا و اقامت در کشورهای اروپایی و آمریکایی هستند و سعی دارند به لحاظ اقتصادی به موفقیت برسند.

بابائیان خاطرنشان کرد: البته هنرمندان دیگری داریم که پس از مدت‌ها کار در حرفه سینما و تلویزیون مجبور به مهاجرت و همکاری با شبکه‌های خارجی می‌شوند که واقعاً جای تأسف دارد. معمولاً هنرمندان خوبی داریم که با یک اتفاق، یک مصاحبه و... به حاشیه کشیده شده و امکان فعالیت برای‌شان از بین می‌رود. باید تجدیدنظری در مدیریت صورت گیرد و مدیریت فرهنگی ما باید در برخوردش با هنرمندان تجدید نظر کند و درست نیست یک هنرمند به دلیل انتشار یک خبر دچار حاشیه شود و این حواشی او را مجبور به ترک کشور کند. هر فردی ممکن است دچار اشتباه شود و با هر اشتباه نباید برخورد تندی را شاهد باشد، از طرفی باید فضا برای فعالیت هنرمندان کارکشته و مهم کشور فراهم باشد و امروز که بسیاری از سینماگران خوب ما در تلویزیون جایی ندارند و از طرفی در سینما هم شرایط کار سخت است، طبیعی است که تعداد هنرمندانی که ترجیح می‌دهند در کشور دیگری کار کنند هر روز رو به افزایش است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز