در ایام محرم؛

«سرگشته خورشید» از میرجاوه تا کربلا می رود

۱۳۹۹/۰۵/۲۹ - ۱۴:۴۷:۱۹
کد خبر: ۱۰۴۶۵۳۰
«سرگشته خورشید» از میرجاوه تا کربلا می رود
مستند « سرگشته خورشید » داستان سفر پرفراز و نشیب زائرین پاکستانی حرم اباعبدالله حسین (ع) در حرکت به سمت کربلا و عبور از ایران را به زیباترین شکل روایت می کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، شوق رهروان عشق حسین (ع) در مسیر وصال و شگفتی های این سفر، میلیون ها عاشق از همه ملیت ها را با پای پیاده به سمت خود می کشاند. 

 «سرگشته خورشید » عنوان مستندی است که در شبکه سحر تولید شده و روایتگر سفر پر فراز و نشیب زائرین پاکستانی است که در دهه اول محرم و اربعین حسینی به عشق زیارت، پس از طی مسافت حدود 1500 کیلومتری در خاک پاکستان و تحمل دشواری های بسیار به دلیل وجود برخی ناامنی‌ها در این کشور، از طریق مرز میرجاوه وارد سیستان و بلوچستان شده و پس از استراحتی کوتاه در میرجاوه و زاهدان، عازم کربلا و زیارت حرم  امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل عباس (ع) می شوند.

این زائران بعد از زیارت حرم امام حسین (ع)  و در پایان مراسم راهپیمایی اربعین به ایران بازگشته به زیارت مرقد مطهر حضرت معصومه (ع) در قم و سپس به مشهد مقدس مشرف می شوند و در حال و هوای معنوی حرم امام رضا (ع) قرار می گیرند و در آخر از مرز میرجاوه به کشور خود باز می گردند.

شرح حالات معنوی زائران عاشق پاکستانی در اماکن مقدس از نقاط قوت این مجموعه ارزشمند است که در 7 قسمت تقدیم اردو زبانان خواهد شد.

«سرگشته خورشید» به تهیه کنندگی و کارگردانی؛ افسانه مهربانی و دیگر عوامل از جمله ایده پردازی و مدیریت برنامه؛ حمید رضا قربانی ، مشاور و ناظر پروژه ؛ رضا درویش نوری، نویسنده ؛ تارا یونس تبار، تصویربردار؛ حسن سلیمانی، صدابردار؛ میلاد پیروز رام، نور پرداز؛علی کریمی، تدوینگر ؛ سلمه اربابون ، فاطمه سعیدا ، گوینده متن؛ میلاد میرزایی و مترجم ؛حسن زیدی هستند.

این مجموعه برای پخش در ایام سوگواری امام حسین (ع) در نظر گرفته شده و در آینده نزدیک در جدول پخش کانال اردوی شبکه سحر قرار می گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز