اخبار و چهره‌های دنیای فرهنگ و هنر در هفته‌ای که گذشت؛

تکلیف سریال پایتخت مشخص شد!/ تولد مرد لبخند سینمای ایران/ بازگشت خسروی آواز به آشیانه/ کاسه‌ آش دردسرساز آقازاده/ هیولای مدیری دوباره بیدار شد

۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۰۵:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۹۶۰۷
تکلیف سریال پایتخت مشخص شد!/ تولد مرد لبخند سینمای ایران/ بازگشت خسروی آواز به آشیانه/ کاسه‌ آش دردسرساز آقازاده/ هیولای مدیری دوباره بیدار شد
هفته گذشته اخبار تلخ و شیرین بسیاری در سایت‌ها و خبرگزاری‌های فرهنگی دست به دست شد از تولد اولین کمدین سینمای ایران اکبر عبدی گرفته تا درگذشت منوچهر طیاب، مستندساز، مدرس و کارگردان سینمای ایران و البته خبر بازگشت محمدرضا شجریان از بیمارستان به خانه که خیلی‌ها را خوشحال کرد.

وصال هفته؛

منوچهر طیاب، کارگردان و مدرس سینمای ایران که رابطه نزدیک و سابقه‌داری با کارگردان فقید سینمای ایران، خسرو سینایی داشت، به دیدار یار غارش شتافت.

منوچهر طیاب که فیلم‌سازی خود را با ساخت فیلمی درباره سفال‌های قدیمی آغاز کرد، با ساخت 90 فیلم مستند در این عرصه صاحب رکورد است. او دانش‌آموخته رشته معماری از دانشگاه وین است و در رشته‌های کارگردانی سینما و تلویزیون و طراحی صحنه هم تحصیل کرده است. او در حوزه ایران‌شناسی صاحب سبک بود و آثار ماندگاری در این خصوص از او به یادگار مانده است. از مجموعه آثار او می‌توان به ساخته‌هایی چون سفال، چهل ستون، سد راه شن، وانگه روان جهان گله کرد و ... اشاره کرد. 

تولد شیرین هفته؛

هفته گذشته شاهد تولد هنرمندان بسیاری چون اکبر عبدی، مهران غفوریان و حسین علیزاده بودیم و البته در میان این هنرمندان نام اکبر عبدی با توجه به جایگاهش در سینمای ایران برای هر ایرانی خاصیتی نوستالژیک دارد. به هر حال کمتر کسی است که سینمای ایران را دنبال کند و نام اکبر عبدی را با خاطرات تلخ و شیرینی که برای سینمای ایران خلق کرده است به خاطر  نیاورد. اکبر عبدی یک استعداد تکرارنشدنی در سینماست که بی تردید به این راحتی‌ها نمی‌توان هنرمندی حتی شبیه به این همه استعداد را در دنیای هنر هفتم یافت. به هر حال او هفته گذشته شمع 69سالگی اش را فوت کرد اما بیش از این همه سال از او نقش‌هایی جذاب، دوست‌داشتنی، ماندگار و البته در قواره‌های سیمرغ‌های متعدد دیده‌ایم. برای این هنرمند دوست داشتنی و بامزه سینما آرزوی سلامتی و بهروزی داریم. 

و اما نام حسین علیزاده نیز یادآور اتفاقات مهمی در عرصه موسیقی این مرز و بوم است. او نیز جشن تولدی را در این روزهای سخت و تلخ در هفته گذشته تجربه کرد اما فراموش نمی‌کنیم که  کارنامه غنی این هنرمند بزرگ دنیای موسیقی در سوابق موسیقیایی هنر ایرانی برای همیشه ماندگار است شاید عکس‌ها و تبریک‌های مفصل و متعددی که او در هفته گذشته در شبکه های مختلف اجتماعی تجربه کرد یکی از پر سر و صداترین اتفاقات تولدی هنرمندان محسوب می‌شود. 

بامزه هفته؛

شاید مهران غفوریان در رقابت با اکبر عبدی با فاصله دوم باشد اما این دو هنرمند خوش لبخند شهریوری که در سریال زیر آسمان شهر در یک قاب دیده شدند هم بخشی از سوابق طنزهای هر شبی تلویزیون محسوب شود. غفوریان را بامزه هفته نام نهادیم تا فراموش نکنیم او که این روزها کیلوهای اضافی‌اش را هم ریخته است کماکان با نقش ها و تجارب بامزه‌اش در تلویزیون برای مخاطبین رسانه ملی و سینما دوست‌داشتنی است.

جنجالی‌های هفته؛

خبر جدایی ریحانه پارسا و مهدی کوشکی هرگز تأیید نشد اما اتفاقاتی رخ داد که همگان را به این تصور کشاند که عروس و داماد جوان از یکدیگر فاصله گرفتند. پاک شدن عکس‌های مشترک هر دو در صفحات شخصی‌‌شان و ویدیویی که از سوی ریحانه پارسا منتشر شد، خیلی‌ها را حتی گلایه‌مند کرد که شاید این یک شوی تبلیغاتی با اهدافی دیگر باشد که ما به آن ورود نمی‌کنیم. اما آنها بی تردید جنجالی های هفته گذشته بودند.

کاسه آش هفته؛

کاسه آش هفته را در سریال  آقازاده دیدیم که به کرات در شبکه‌های مجازی بازتاب داشت و سکانس متفاوتی از حامد عنقا بود که بسیاری از خطوط قرمز را رد کرد در این سکانس شخصیت حامد با کاسه آشی به درب  منزل راضیه  می‌رود و...

جدا نشدن هفته؛

خبر ساخت فصل دوم سریال هیولای مهران مدیری و ساخته نشدن سریال پایتخت برای نوروز 1400 یک طرف اینکه سیروس مقدم از محسن تنابنده و از الهام غفوری جدا شده  و قرار است با گروه دیگری سریال‌سازی کند هم یکی  از  پر سر و صداترین اخبار هفته  گذشته بود که البته  توسط الهام غفوری بارها تکذیب شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز