شیوا در گفت و گو با رادیو ایران؛

تحریم ها، واردات کشور را به صفر رسانده است

۱۳۹۹/۰۶/۲۰ - ۱۰:۰۹:۵۹
کد خبر: ۱۰۵۵۳۰۵
تحریم ها، واردات کشور را به صفر رسانده است
رئیس شورای رقابت گفت: تحریم ها و مشکلات وضعیت را بدتر و واردات را هم صفر کرده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، رضا شیوا رئیس شورای رقابت و کارشناس علوم اقتصادی در گفت و گو با برنامه« سلام صبح بخیر» رادیو ایران اظهار کرد: کشور ما بسیار ویژه است و طبیعتا قابل مقایسه با دیگر کشورها نیست همچنین تحریم ها و مشکلات وضعیت را بدتر  و واردات را هم صفر کرده است.

او ادامه داد: اما آمریکا کشور سرمایه داری و دارای بازار رقابتی است، ما ۲  خودروساز در کشور داریم که سهمشان در تولید خودروها مشخص است و انحصار کامل وجود دارد در ادامه شورای رقابت هم  وظیفه دارد که قیمت های خودرو را ارائه کند زیرا بازار ما کالا انحصاری است و نیاز به دخالت دارد.

رئیس شورای رقابت تصریح کرد: قیمت های اعلام شده ما بر اساس فرمول های خاص است و به دست مصرف کننده واقعی می رسد؛ زیرا ممکن است تقاضا واقعی مشخص نباشد و کاذب باشد.

شیوا بیان کرد: متقاضیان واقعی می توانند وارد بازار خوردو شوند و محصول خود را خریداری کنند، متقاضیان واقعی هم کسانی هستند که ۳سال قبل خودرو خریداری نکرده باشند.

او گفت: ما در کشور دستگاه های نظارتی داریم و  باید کار خود را ادامه دهند ما نمی توانیم ببینیم چه کسی خودرو خریده یا نخریده است؟ اینکه فردی دلال شناخته شده دیگر وظیفه ما نیست.

رئیس شورای رقابت گفت: روزانه میزان تولید خودروسازان مشخص است و هیچ تنشی بوجود نیامده  است، من مردم را درک میکنم اما جامعه به همین شکل است باید چکار کنیم؟

شیوا اضاه کرد: معمولا پس از نوشتن قرارداد خودرو باید قیمت زمان تحویل قید شود و با همان قیمت هم به فروش برسانند. هر فردی خودرویی خریداری کرده باید به همان قیمتی که در قرارداد ذکر شده آن را دریافت کند.

شیوا تاکید کرد:  هر ۳ ماه یکبار یک تورم اضافه می‌شود،  ما به دلیل نبود ارز برای  کالاهای اساسی و خودرو هم هم دچار مشکل می شویم.

«سلام صبح بخیر »رادیو ایران به گویندگی سعید توکلی و  تهیه کنندگی آرمان ستوده از رادیو ایران پخش می شود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز