علیرضا تابش در برنامه «هفت اقلیم»:

جشنواره به گردش مالی سینمای کودک کمک کرده است/ استقبال نوجوانان از المپیاد چهارم، چهار برابر سال‌های قبل است

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۰۹:۵۲:۵۲
کد خبر: ۱۰۶۸۷۷۹
جشنواره به گردش مالی سینمای کودک کمک کرده است/ استقبال نوجوانان از المپیاد چهارم، چهار برابر سال‌های قبل است
دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان می‌گوید؛ این جشنواره به گردش مالی سینمای کودک کمک کرده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، علیرضا تابش  در بخشی از برنامه «هفت اقلیم» رادیو فرهنگ با ارزیابی وضعیت امروز سینمای کودکان و نوجوانان گفت: سینمای کودک و نوجوان فراز و فروزهای زیادی را پشت سر گذاشته است. از جمله اتفاقات مهمی که در سال‌های اخیر رخ داده و می‌توانم به آن اشاره کنم، این است که نسل جدیدی از کارگردانان سینمای کودک و نوجوان بوده‌اند که به این حوزه ورود کرده‌اند.

او با اشاره به تاثیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان بر تولیدات سینمایی این عرصه تصریح کرد: در خلال جشنواره، با دیدن همه فیلم‌های سال در یک محدوده زمانی، می‌توانیم روند رشد و تولید محتوا در سینمای کودک و نوجوان را قضاوت کنیم، همچنین جشنواره به گردش مالی سینمای کودک و نوجوان کمک کرده است. همه می‌دانند که اگر این جشنواره برگزار نمی‌شد، فیلم‌های کودک در طول سال دیده یا قضاوت نمی‌شدند.

تابش اظهار داشت: چند روزی است که در رسانه‌ها می‌بینم دوستان منتقد می‌گویند جشنواره‌ها تاثیری بر اکران نداشته است، درصورتی که از شهریور سال گذشته که جشنواره برگزار شد تا زمستان سال گذشته، 9 فیلم کودک فروش خوبی در سینما داشتند.

این مدیر سینمایی در برنامه هفت اقلیم رادیو فرهنگ خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم کودک و نوجوان آیینه واقعی از سیمای سینمای کودک و نوجوان است و اگر این جشنواره نبود کسی نمی‌دانست که وضع سینمای کودک چگونه است اما چون این جشنواره همچنان برگزار می‌شود منتقدان همچنان درباره چیستی سینمای کودک و کم و کیف آن گفت‌وگو می‌کنند.

او افزود: امسال هم این فرصت را داشتیم که به خاطر شرایط ویروس کرونا، برپاکننده اولین جشنواره آنلاین کشور باشیم، من و همکارانم با صاحب‌نظران، فعالان سینمای کودک و نوجوان، فعالان رسانه و صاحب‌نظرانی که به نوعی با سینمای کودک و نوجوان در ارتباطند، گفتگوهای متعددی انجام دادیم تا جشنواره‌ای متفاوت و درخور برای شادی و نشاط کودکان و نوجوانان برگزار کنیم

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز