برگزیده های تئاتر دانشگاهی به چاپ می‌رسد

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۱۰:۵۷:۵۲
کد خبر: ۱۰۶۸۸۴۶
برگزیده های تئاتر دانشگاهی به چاپ می‌رسد
دبیر بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران از چاپ متون برگزیده بخش رادی دوره‌های گذشته این جشنواره خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، سید مجتبی جدی دبیر جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران گفت: امسال تصمیم داریم متون برگزیده بخش رادی را که در دوره های گذشته جشنواره تندیس گرفته‌اند، چاپ کنیم.

وی ادامه داد: بخش نمایشنامه‌نویسی از مهمترین بخش‌های جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران است که متاسفانه مانند دیگر بخش‌های جشنواره، تحت تاثیر بخش صحنه‌ای قرار گرفته و آثار آن آنگونه که شایسته این بخش است، دیده نشده‌اند. ما در حال حاضر به عنوان مخاطب از آثار برگزیده این بخش در دوره‌های گذشته هیچ اطلاعی نداریم. یعنی نه کسی این نمایشنامه ها را خوانده و نه کسی آن ها را اجرا کرده است. بنابراین امسال با مشورت‌هایی که با اهالی هنر و نویسندگان و با معاون پژوهش جشنواره داشتیم، تصمیم گرفتیم آثار برگزیده جشنواره هجدهم، نوزدهم، بیستم، بیست‌و‌یکم و بیست‌و‌دوم را چاپ کنیم تا با این کار فرصتی برای دیده شدن این آثار فراهم شود.

دبیر جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران اظهار کرد: همچنین در این زمینه با چند نشر معتبر صحبت‌هایی انجام شده است تا با بهترین کیفیت این نمایشنامه‌ها در دسترس علاقه‌مندان به تاتر دانشگاهی قرار بگیرد.

حدی در پایان تاکید کرد: در صورت فراهم شدن شرایط و تامین هزینه، نمایشنامه‌هایی که در این ادوار مورد تجلیل داوران این بخش قرار گرفته‌اند نیز به چاپ می‌رسانیم.

بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی به دبیری مجتبی جدی از آبان ماه ۹۹ با بخش پژوهش (جایزه فرهاد ناظرزاده کرمانی)، نمایشنامه نویسی (جایزه اکبر رادی), ترجمه، ماکت صحنه، عکس، پوستر، کارگاه ها و درس گفتار ها کار خود را آغاز می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز