پرس تی وی «همراهان» را پخش می کند؛

نگاهی به همبستگی ادیان مختلف در قالب راهپیمایی عظیم اربعین

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۴:۰۸:۱۴
کد خبر: ۱۰۶۹۷۰۷
نگاهی به همبستگی ادیان مختلف در قالب راهپیمایی عظیم اربعین
شبکه پرس تی وی به مناسبت فرارسیدن اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، مستند «همراهان» را روی آنتن می برد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، «همراهان» که پیش از این با عنوان «موکب داران» به کارگردانی و تهیه کنندگی محمد تراب زاده در شبکه پرس تی وی تولید شده است، همراهی زائران ادیان مختلف در مسیر راهپیمایی از نجف به کربلا و نقش این مراسم در تقویت اتحاد و همبستگی میان ادیان و مذاهب مختلف را به تصویر می کشد.

این مستند با هدف بررسی تاثیر زیارت بر تبادلات فرهنگی میان اقوام و مذاهب و ادیان تولید شده و طی گفت و گو و همراهی با سه موکب‌دار از ادیان شیعه، سنی و مسیحی شامل یکی از شیوخ بنام عراق، یکی از علمای اهل تسنن عراق و موکب‌دار مسیحی عراقی به روایت حضور آنها در ایران و در شهرهای مشهد، قم و تهران، دیدار با مقام معظم رهبری و بازگشت به عراق و موکب‌داری در ایام پیاده‌روی اربعین می پردازد.

بررسی داد و ستدهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حاصل از این رویداد بزرگ مذهبی بین ادیان و مذاهب، نقش پیاده‌روی اربعین در خنثی کردن سیاست‌های تفرقه‌افکنانه دولت‌های مختلف در منطقه خاورمیانه از دیگر محورهای این مستند است.

فرشته احمدلو (مدیر تولید و هماهنگی)، سید جواد موسوی (دستیار تصویر)، اسعد بداوی پور (مترجم) از جمله عوامل تهیه این مستند هستند.

«همراهان» روز سه شنبه ساعت 20 پخش  و روز چهارشنبه ساعت 1 بامداد  باز پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز