در ۶۰ سالگی برنده ۴ اسکار؛

پشت دوربین «اسپارتاکوس» چه گذشت؟

۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۱:۰۵:۳۹
کد خبر: ۱۰۶۹۸۴۴
پشت دوربین «اسپارتاکوس» چه گذشت؟
پس از گذشت 60 سال از ساخت فیلم حماسی «اسپارتاکوس» به کارگردانی استنلی کوبریک و بازی کرگ داگلاس نکاتی کمتر بیان شده از این فیلم منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، به دنبال 60 سالگی فیلم «اسپارتاکوس» نکاتی در مورد این فیلم تاثیرگذار در سینمای کلاسیک هالیوود منتشر شد.

نکاتی که از این فیلم نمی دانیم؛ ده هزار و پانصدنفر در تولید این فیلم همکاری کردند و تصویربرداری آن 167 روز طول کشیده است.

درطول فیلم تعدادی از هنروران زخمی شده اند و یک نفر هم در حین فیلمبرداری کشته شده است.

این فیلم 76 هزار سیاهی لشکر دارد که در صحنه هایی از فیلم تنها هیاهو کرده اندو فریاد زده اند.

لارنس اولیویه که نقش کراسوس سردار رومی را بازی کرد، در این فیلم بینی مصنوعی داشت. 

میان کرگ داگلاس و لارنس اولیویه برای ایفای نقس اسپارتاکوس رقابت بود که بالاخره بناشد تا دو نقش کلیدی این فیلم را بازی کنند.

استنلی کوبریک انتخاب اول تهیه کنندگان برای کارگردانی اسپارتاکوس نبود.

گفتنی است؛ فیلم اسپارتاکوس (به انگلیسی: Spartacus) فیلمی در ژانر درام-حماسی محصول سال ۱۹۶۰ به کارگردانی استنلی کوبریک است. در سال ۱۹۶۰ استنلی کوبریک فیلم پر هزینه اسپارتاکوس را ساخت. در این فیلم کرک داگلاس تهیه‌کننده بود و در عین حال در نقش اصلی فیلم یعنی اسپارتاکوس را نیز بازی می‌کرد. فیلمی بر اساس زندگی فردی به همین نام ساخته شده‌است، این فیلم حدود ۱۸۴ دقیقه است، که در سال ۱۹۶۰ به اکران عمومی درآمد. فیلم اسپارتاکوس برنده چهار جایزه اسکار شد، و هم نزد مردم و هم نزد منتقدان  یکی از بهترین و ماندگارترین آثار حماسی محسوب می‌شود.

داستان اسپارتاکوس به زندگی برده ای بازمی گردد؛ که از ۱۳ سالگی در معادن لیبی برای امپراطوری رم بردگی می‌کرد توسط اربابی خریداری می‌شود تا بعد از آموزش تبدیل به یک گلادیاتور شود. اسپارتاکوس در آن مدرسه دلبسته یکی از خدمتکاران بنام وارینیا می‌شود. بزودی او و دیگر بردگان تبدیل به یک گلادیاتور می‌شوند و بهمراه دیگر بردگان با شورش در مدرسه موفق به فرار می‌شوند. رفته رفته تعداد آنها زیاد شده و قصد مقابله با امپراطوری رم با رهبری اسپارتاکوس را دارند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز