دکتر مسعود سلیمانی مهمان «جاذبه» می‌شود

۱۳۹۹/۰۷/۱۸ - ۱۳:۵۰:۵۹
کد خبر: ۱۰۷۰۶۵۰
دکتر مسعود سلیمانی مهمان «جاذبه» می‌شود
دکتر مسعود سلیمانی؛ پژوهشگر حوزه سلول‌های بنیادی و استاد دانشگاه تربیت مدرس، جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان از حیث استنادهای علمی در مجلات معتبر علمی شناخته می‌شود، امشب ساعت ۲۱ مهمان برنامه «جاذبه» در شبکه افق است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، دکتر سلیمانی در این برنامه درخصوص زندگی، ماجرای زندانی شدن در آمریکا و شرایط زندان‌های این کشور همچنین درباره مبحث مهم کرونا و تلاش برای یافتن واکسن این ویروس با صابر خراسانی گفت‌وگو می‌کند. این برنامه در دو بخش تولید شده است که بخش اول آن امشب و بخش دوم فردا شب روی آنتن خواهد رفت.   

این دانشمند ایرانی که در رشته خون‌شناسی (هماتولوژی) و سلول‌های بنیادی تحقیق می‌کند، با روادید رسمی تحقیقاتی و با هماهنگی دانشگاه تربیت مدرس ۱۵ مهرماه ۹۷ برای گذراندن یک دوره فرصت مطالعاتی وارد فرودگاه شیکاگوی آمریکا شد، اما آمریکا در اقدامی غیرقانونی و با زیرپاگذاشتن پروتکل‌های دانشگاهی و تحقیقاتی، به هنگام ورود دکتر سلیمانی به آمریکا، وی را بازداشت و به زندان منتقل کرد.

دکتر سلیمانی به اتهام واهی دور زدن تحریم‌های غیرقانونی آمریکا بازداشت و بیش از یک سال در آمریکا زندانی بود و سرانجام در آذرماه سال ۹۸ آزاد و به میهن بازگشت.

این دانشمند ایرانی، بار دیگر به میدان آمده و در شرایطی که کشور درگیر کروناست، در خط مقدم به یاری کادر درمان شتافته است. سلیمانی به همراه یک تیم تحقیقاتی با استفاده از سلول‌های بنیادی مزانشیمی به دنبال تعدیل پاسخ ایمنی بدن در بیماران کرونایی هستند.

ویژه‌برنامه تلویزیونی «جاذبه» تولید مشترک شبکه افق و مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی است که هرشب ساعت ۲۱ پخش می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز