شاهد احمدلو:

«سینما خر» با تمام آثاری که تا امروز ساخته‌ام تفاوت دارد

۱۳۹۹/۰۷/۲۵ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۲۸۷۱
«سینما خر» با تمام آثاری که تا امروز ساخته‌ام تفاوت دارد
شاهد احمدلو «سینما خر» را یک کمدی سیاه می‌داند که با تمام آثار سینمایی و تلویزیونی که تا امروز ساخته است به لحاظ ساختار و محتوا تفاوت دارد.

شاهد احمدلو کارگردان فیلم «سینما خر» که به تازگی در جشنواره بیگور اسپایان موفق به دریافت جایزه «مرجان طلایی» شده است در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: فیلم «سینما خر» یا «مشمشه» یک اثر مستقل و اکسپریمنتال است که سال‌ها دغدغه ساخت آن ذهنم را درگیر کرده بود و همیشه سعی داشتم این فیلم را که به سینمای مورد پسند من نزدیک است بسازم.

احمدلو خاطرنشان کرد: شاید پیش‌تر با فیلم‌ها و سریال‌هایی که ساختم نتوانستم نظر منتقدان، سینمادوست‌ها و روزنامه‌نگارها را به اثرم جلب کنم و به همین دلیل همیشه سعی داشتم موقعیتی فراهم کنم که بتوانم انتظارات را برآورده کرده و به سینمایی که به آن علاقه‌مند هستم و به روح خودم نزدیک‌تر است بپردازم.

او افزود: خوشبختانه فیلم «سینما خر» با جوایزی که از جشنواره‌های مختلف کسب کرد و به لطف خدا و دوستان توانستم درسم را که در این سال‌ها آموخته بودم با این فیلم پس بدهم و البته همچنان این مسیر طولانی ادامه دارد.

این کارگردان در ادامه گفت: فیلم «سینما خر» یک اثر کاملاً مستقل است که با پول توجیبی خودمان و همکاری تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار محترم این کار با کمترین امکانات ساخته شد و سعی ما بر این بود که فیلمی عاشقانه بسازیم که ضمن جلب نظر مثبت مخاطبان و منتقدان جهانی بتواند نظر مخاطبان ایرانی را که از همه چیز برایم مهم‌تر است به خود جلب کند.

کارگردان فیلم سینمایی «چند میگیری گریه کنی؟» در ادامه درباره اکران فیلم «سینما خر» اظهار داشت: با توجه به شرایطی که شیوع ویروس کرونا در جامعه ایجاد کرده است نمی‌توان برنامه‌ریزی دقیقی برای اکران فیلم داشت. درباره اکران آنلاین آن نیز هنوز تصمیمی گرفته نشده است اما ممکن است در نهایت تصمیم به اکران آنلاین «سینما خر» گرفته شود چرا که با توجه به شرایطی که سالن‌های سینما دارند و اکثر هموطنان ترجیح می‌دهند در سالن‌ها حاضر نشوند راهی جز اکران آنلاین وجود ندارد.

او افزود: امیدوارم خیلی زود سینماها به شرایط عادی بازگردند و مردم با خیال راحت به سینماها بروند. در حال حاضر اکران آنلاین در همه جای دنیا گزینه‌ای مناسب برای نمایش فیلم‌های سینمایی است و فکر می‌کنم در کشور ما هم می‌تواند گزینه‌ای باشد که برای نمایش فیلم‌ها در این شرایط مناسب است.

احمدلو در ادامه گفت: فیلم «سینما خر» یک کمدی سیاه است که به لحاظ ساختار و محتوا با همه آثاری که تا امروز ساخته‌ام فرق دارد و به حال و هوا و فضای فیلم‌های کوتاهم نزدیک‌تر است و به نوعی این فیلم در تداوم همان مسیر فیلم‌های کوتاهم ساخته شده است.

این کارگردان در پایان درباره احتمال حضور فیلم «سینما خر» در جشنواره فیلم فجر گفت: بعید می‌دانم فیلم «سینما خر» در جشنواره فجر پیش‌رو حضور داشته باشد. در واقع این فیلم را برای حضور در جشنواره سال گذشته به دبیرخانه تحویل دادیم که انتخاب نشد و پس از این اتفاق به کمک علیرضا شاهرخی پخش‌کننده بین‌المللی فیلم، «سینما خر» را به فستیوال‌های مختلف دنیا فرستادیم که موفقیت‌های بسیاری کسب کرد و به نوعی خوشبختانه کیفیت مناسب فیلم را به اثبات رساند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز