معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی: کودک۳۳ پیشگام برپایی جشنواره‌ها در سال کرونا شد/ چشم‌پوشی از برگزاری جشنواره، پیامدهای خوبی نداشت

۱۳۹۹/۰۷/۲۸ - ۲۰:۴۳:۵۹
کد خبر: ۱۰۷۵۳۹۱
معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی: کودک۳۳ پیشگام برپایی جشنواره‌ها در سال کرونا شد/ چشم‌پوشی از برگزاری جشنواره، پیامدهای خوبی نداشت
سعید رجبی‌فروتن گفت: چشم‌پوشی از برگزاری جشنواره سی‌وسوم، پیامدهای خوبی نه در ایران بلکه در جهان نداشت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، سعید رجبی‌فروتن، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی درباره برگزاری برخط سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان گفت: در شرایطی که ویروس کرونا همه عرصه‌ها را تحت‌تاثیر قرار داده است، برگزاری آنلاین جشنواره گزینه ناگزیر ما بود.

او ادامه داد: یکی از گزینه‌ها چشم‌پوشی از برگزاری جشنواره بود که منجر به وقفه‌ای در استمرار سی‌و سه دوره‌ای جشنواره می‌شد. این کار پیامدهای خوبی نه در ایران بلکه در جهان نداشت. در نهایت تصمیم بر این شد که با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا، پروتکل خاصی برای برگزاری جشنواره‌ها به صورت برخط مشخص شود.

او افزود: ما خود را ملزم می‌دانیم که پروتکل‌ها دقیق و با نهایت دقت و کیفیت به اجرا درآید. اگر فضای سینما فرهنگ (خانه اجرایی جشنواره) را که تنها سالن نمایش محدود برخی از فیلم‌های جشنواره امسال است، جدا کنیم (که البته طبیعتا فضایش مانند ادوار گذشته پررونق نیست) تمام دلخوشی ما این است که مردم می‌توانند از طریق سه پلت‌فرم اعلام شده آثار راه‌یافته به بخش‌های مختلف را ببینند.

رجبی‌فروتن گفت: امیدوارم بازخوردهایی که از این سه پلتفرم در نمایش برخط فیلم‌های جشنواره سی و سوم دریافت می‌کنیم، قابل قبول باشد.

او تاکید کرد: ما در بخش نظارت و ارزشیابی مشکلی نداشتیم. خروجی‌های هیات انتخاب در اختیار ما قرار گرفت و با تمهیداتی که ما در بازبینی آثار راه‌یافته به جشنواره داشتیم، برنامه‌ریزی‌ها انجام شد.

این کارشناس سینمایی اظهار داشت: این جشنواره پیش‌گام جشنواره‌های پیش‌رو در نیمه دوم سال (سینماحقیقت، فیلم کوتاه و فجر) خواهد بود. توجه دبیران این رویدادها به نحوه برگزاری جشنواره کودک است تا بتوانند از دست‌آوردهای اجرایی این جشنواره استفاده و نقاط قوت آن را در جشنواره‌های خود تقویت کنند.

سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به شکل مجازی از ۲۷ مهر تا ۲ آبان به دبیری علیرضا تابش برگزار خواهد شد.

نظر شما
پرونده ویژه