"یه روز تازه" با خانواده شهید محمدی

۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۱۳:۱۰:۲۱
کد خبر: ۱۰۷۷۴۹۴
یه روز تازه با خانواده شهید محمدی
برنامه «یه روز تازه» به سراغ خانواده شهید محمد محمدی که چند روز گذشته توسط اراذل و اوباش به شهادت رسید رفت و با دعوت از مادر، همسر و فرزندان این شهید امر به معروف و نهی از منکر یاد این شهید را گرامی داشت.

به گزارش گروه فرهنگ وهنر خبرگزاری برنا، سمیه وفایی همسر شهید ابتدا راوی اتفاق رخ داده شد و گفت: گفتن از آن روز واقعا برای من و فرزندانم دردناک هست. من در خانه بودم و بیرون خیلی سر و صدا بود که بچه‌ها در خانه را به شدت می‌کوبیدند و من رفتم در را باز کردم گفتند دعوا شده بیاید بیرون ببین که سراسیمه رفتم بیرون دیدم که همسرم غرق به خون افتادند. ایشان را با چاقو زده بودند بخاطر اینکه به اراذل گفته بود چرا از الفاظ رکیک استفاده می‌کنید و امر به معروف کرده بود. چاقو به پهلوی همسرم اصابت کرد و هر دو فرزندم بیرون از خانه بودند و صحنه‌هایی از آن حادثه را مشاهده کردند.

 

اما در ادامه مادر شهید محمدی ادامه داد: پسر من از کودکی اهل‌بیتی و عاشق امام حسین(ع) بود همیشه در هیئت‌ها بود و خوشحالم به آن هدفی که داشت رسید. هر چند که خیلی ناجوانمردانه و به گفته شاهدان عینی صحنه هفت نفر به پسرم حمله کردند. من بعد از شهادت محمد به همسایه‌ها گفتم که شما هیچ‌کدامتان پیش نرفتید که با اراذل برخورد کنید، گفتند شهید خودش می‌گفت جلو نیایید وگرنه چاقو می‌خورید و اون چاقو به خودش اصابت کرد.

 

وی در ادامه درباره چگونگی آرام شدنش می‌گوید: باید از خون این شهید  دفاع شود و می‌خواهم انتقام خونش را مسئولین بگیرند تا درس عبرتی بشود برای بقیه تا شاهد چنین حوادثی نباشیم. انشاالله این آخرین حادثه اینچنینی باشد که در کشور رخ می‌دهد.

امیررضا محمدی فرزند کوچک شهید هم در برنامه یه روز تازه گفت: پدر من خیلی مهربان بود و به همه کمک می‌کرد و هرکاری از دستش بر می‌آمد برای مردم انجام می‌داد و هر دفعه در هیئت‌ها مشغول فعالیت بود و درحال پخت غذای نذری بود؛ او به آرزویش رسید.

احمد پسر ارشد شهید نیز می‌گوید: پدرم بابت اینکه امسال مرزها بسته بود و اربعین کربلا نرفت خیلی ناراحت بود. مشهد رفتیم و این آخرین سفری بود که با هم رفتیم. پدرم همیشه آرزوی شهادت داشت که به آرزوی خودش هم رسید.

همسر شهید اما در ادامه اضافه می‌کند: معاون آقای رئیسی؛ رئیس قوه قضاییه و نمایندگان مجلس و از ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشریف آوردند و از همینجا از مسئولین و مردم و رسانه‌ها هم که در تشییع پیکر شهید حضور پیدا کردند تشکر می‌کنم.

وفایی ادامه می‌دهد: دو ماه محرم و صفر حال شهید حال عجیبی بود و در حسینیه‌ای مشغول فعالیت بودند که این حسینیه ۱۷۰ نفر از اعضای بی‌بضاعت رو تحت پوشش داشت و هرشب در دهه اول و بخشی از دهه دوم پخت غذا داشتند که مقداری از آن برای هیئت و مقداری برای نیازمندان و کارتن‌خواب‌ها بود و با اخلاص این غذاها را آماده می‌کردند. خدا کند که کسانی که آرزوی شهادت دارند مانند ایشان به آرزوی خودشان برسند و البته باید بگویم خدا کند که این اتفاق برای کسی جلوی خانه‌اش و مقابل چشمان فرزندان و همسرش رخ ندهد.

گفتنی است؛ پاسدار بسیجی محمد محمدی از بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج انصارالامام تهران، روز یکشنبه حوالی ساعت ۱۹ ضمن درگیری با اراذل و اوباش تهرانپارس مورد ضرب و جرح با چاقو قرار گرفت و شهید شد. براساس اظهارات شاهدان حادثه، اراذل و اوباش در حین پارک ماشین و خرید نان به اتومبیل خانمی برخورد کرده که پس از اعتراض آن خانم و ورود نانوا به ماجرا درگیری آغاز شد.

به گفته شاهدان، اراذل و اوباش با الفاظ بسیار رکیک و ناموسی و با صدای بلند، خانم مورد نزاع و نانوا را مورد خطاب قرار داده و فضای رعب و وحشت در محله ایجاد کردند، در همین حین پاسدار بسیجی محمد محمدی وارد صحنه شده و از اراذل و اوباش درخواست می‌کند در انظار عمومی، عفت کلام را رعایت کرده و به درگیری خاتمه دهند. اما اراذل و اوباش که در ابتدا دو یا سه نفر بودند به فحاشی ادامه دادند و با این پاسدار بسیجی نیز درگیر شده و سایر دوستان خود را نیز مطلع کردند. در جریان این درگیری، یکی از این اراذل که از قبل چاقویی را با خود به همراه داشت به پهلوی این بسیجی ضربه وارد می‌کند که به دلیل عمق زیاد این ضربه و پاره شدن ریه و قلب بسیجی محمدی، تلاش‌های پزشکان برای مداوا و احیای وی بی‌نتیجه ماند و این بسیجی به شهادت رسید.

لازم به ذکر است اعضای بدن پاسدار بسیجی شهید محمد محمدی، با موافقت خانواده وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

برنامه یه روز تازه کاری است از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما که از ابتدای هفته تا روز چهارشنبه از ساعت ۷ تا ۹ صبح به مدت ۱۲۰ دقیقه پخش می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز