رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور در برنامه «یه روز تازه»:

مشکل انسولین نداریم/ توانستیم لیدر ۲۲ کشور در آسیای شرقی باشیم/ تحریمها باعث رشدمان شد/ خیلی ها بعد از ساخت ونتیلاتور توسط محققان ایرانی متعجب هستند/ ببینید

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۱۲:۲۰:۵۱
کد خبر: ۱۰۷۸۸۱۰
مشکل انسولین نداریم/ توانستیم لیدر ۲۲ کشور در آسیای شرقی باشیم/ تحریمها باعث رشدمان شد/ خیلی ها بعد از ساخت ونتیلاتور توسط محققان ایرانی متعجب هستند/ ببینید
جلال الدین رزار در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: تحریمها باعث رشدمان شد، این رویه در دراز مدت به نفع کشور است مثلا خیلی ها بعد از ساخت ونتیلاتور(دستگاه اکسیژن ساز) توسط محققان ایرانی متعجب هستند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، جلال الدین رزار رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور در برنامه یه روز تازه با اشاره به صحبتهای فوق افزود: موضوع کمبودانسولین حل شده  هر چند لازم است این را بگویم که از ابتدا هم انسولین به صورت ویال و آمپول موجود بوده و هیچوقت ویال انسولین کم نبوده و کمبود فقط در  قلم انسولین که تزریق را برای دیابتی ها آسان تر می کند وجود داشت که با واردات این موضوع هم حل شد.

وی افزود: بیش از 14 میلیون دز واکسن آنفولانزا توسط سازمان غذا و دارو خریداری شده و به تدریج وارد کشور می شود، اما اصلا لازم نیست که همه واکسن آنفولانزا بزنند. فقط گروه های خاص باید واکسن بزنند.

رزاز در ادامه گفت: ماه ربیع الاول ماه پیامبر اکرم و شادیها هست به همین مناسبت خبر خوب را به هموطنان می دهم ما اخیرا موفق به تمدید قرارداد پایگاه همکار در منطقه کشورهای «امرو» یا آسیای شرقی و مدیترانه و از طریق سازمان جهانی بهداشت شدیم.  افتخار بزرگی است که در 22 کشور به عنوان پایگاه منطقه ای صنایع بهداشت در حوزه علوم غذایی این افتخار را داشته باشیم که در خدمت مردم این کشورها باشیم.

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشورادامه داد: در 22 کشور لیدر بحث تحقیقات و تغذیه هستیم بدین معنا که خدمات و آموزش در بخش تحقیقات و مسایل مرتبط به این کشورها ارائه می کنیم. این افتخاری است که در رقابت با عربستان و امارات برای مردم ایران کسب کردیم.

رزاز خاطرنشان کرد: تحریمها در دراز مدت می تواند سازنده باشد، در دوران کرونا ونتیلاتور بسیار مورد استفاده بیماران قرار می گرفت و ما بواسطه تحریم توانستیم این وسیله حیاتی را بسازیم خیلی ها در دنیا تعجب کردند که چطور توانستیم ونتیلاتور را خودمان تولید کنیم. تحریمها ما را وادار کرده که با سرعت بیشتری به خودکفایی برسیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز