چهره ها و اخبار فرهنگ و هنر در هفته ای که گذشت:

عصبانیت کارگردان شهرزاد جهانی شد/ عطسه رضا رشیدپور در شبکه سه/ بازگشت مشکوک مهران مدیری/ رامبد جوان در ایران/

۱۳۹۹/۰۸/۰۸ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۸۸۹۳
عصبانیت کارگردان شهرزاد جهانی شد/ عطسه رضا رشیدپور در شبکه سه/ بازگشت مشکوک مهران مدیری/ رامبد جوان در ایران/
با آغاز ربیع الاول سریال های تلویزیون از صفربیست و یک به کارگردانی سیامک انصاری و جواد رضویان رونمایی کرد، اخبار جدیدی در مورد مهران مدیری منتشر شد و رامبد جوان قول بازگشت داد.

مرد مشتری دار هفته؛ مهران مدیری

به هرحال جای مهران مدیری همیشه در تلویزیون خالی است، او و حضورش در هر برنامه تلویزیونی  عاملی است که مخاطبان بسیاری را به خود جلب می کند. بی تردید در برنامه دورهمی یکی از عوامل موثر در شبکه نسیم به لحاظ جذب و بازید و تردیدی نیست که او می تواند ناجی رسانه ملی در بسیاری از لحظات باشد. با توجه به اینکه  این روزها اخبار مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی می چرخد و او برای سریالی در این شبکه وقت می گذارد. از سوی دیگر حضور در فیلم مسعود کیمیایی برنامه بعدی مدیری محسوب می شود  اما در راهروهای جام جم خبر می رسد که او تصمیم دارد مسابقه ای را برای تلویزیون اجرا کند.

مثلث هفته؛ تیم نرگس آبیار

بعد از موفقیت های چشمگیر نرگس آبیار با زوج النازشاکردوست و هوتن شکیبا حالا او با مثلث جدیدی که تشکیل داده است به دنبال اتفاقات جدید دیگری است. نرگس آبیار تصمیم دارد برای فیلم ابلق مثلث بهرام رادان،  الناز شاکردوست  هوتن شکیبا را به میدان بیاورد. مسلما این انتخاب می توان جزو انتخاب های پرسروصدای تولیدات سینمایی سال جدید باشد.

نرگس آبیار با فیلم شبی که ماه کامل شددر چند جشنواره درخشید و الناز شاکردوست به واسطه بازی در فیلم آبیار صاحب سیمرغ شد  البته هوتن شکیبا که با سریال سروش صحت بعد از سال ها فعالیت در تئاتر شناخته شد حالا با  فیلم آبیار به افتخارات بیشمار دست پیدا کرده است. حالا باید دید این مثلث شکل گرفته چقدر می تواند موفق شود.

عافیت باشه هفته؛ رضا رشید پور

رضا رشیدپور که قرار است بمب را برای تلویزیون منفجر کند و اجرای مسابقه تلویزیونی را برعهده بگیرد این روزها آنونس برنامه عطسه را روی آنتن شبکه سه دارد. این برنامه عصرگاهی که قرار است فقط توسط رضا رشیدپور تهیه شود و مجریان دیگر آن را اجرا خواهند کرد قطعا با جسارتی که این تهیه کننده مجری تلویزیون دارد می تواند اتفاقات پرسروصدای رسانه ملی محسوب شود. رضا رشیدپور یکی ازچهره های هفته قلمداد کردیم چرا که بازگشت او پس از حواشی برنامه حالا خورشید می تواند سروصدای زیادی به پا کند بی تردید جای ستاره ها در تلویزیون همیشه خالی است رضا رشیدپور یکی از ستاره عرصه اجرا محسوب می شود که در روزگاری که رسانه ملی به لحاظ مجریان مولف و صاحب سبک و جسور خیلی دستش باز نیست حتما او می تواند در دوران تصدی معاونت سیما دکترشاه آبادی یک اتفاق نو محسوب گردد.

معترض  هفته؛  سید جواد هاشمی

سید جواد هاشمی که در سال های اخیر در حوزه کودک و نوجوان اقداماتی شگرف داشته و توانسته بخشی از سینمای کودک این سال های کودک ایران تغذیه کند از جشنواره اصفهان خیلی راضی به تهران بازنگشت او که توقع دیده شدن بیشتری از آثارش داشت  برخلاف توقعش آنطورکه باید مورد اقبال داوران قرار نگرفت. لذا بدیهی است که معترض هفته سید جواد هاشمی لقب بگیرد چرا که خیلی ها فکر می کردند او به دلیل تعدد تولیداتش در این عرصه پرسروصداتر به تهران بازگردد.

عصبانی هفته؛ حسن فتحی

به هرحال مست عشق اتفاق مهمی در سینمای ایران محسوب می شود که توسط حسن فتحی در ترکیه رقم خورده است. این کارگردان مشهور سینما و تلویزیون که سبک و سیاق کاری اش کارنامه ای درخشان مانند سریال شهرزاد، میوه ممنوعه، شب دهم، مدار صفردرجه و... دیده می شد حالا با حاشیه جدید مواجه شده است. اختلاف نظرهایی که بین تیم تولیدو شریک ترکیه ای در ساخت مست عشق بوجود آمد با شایعات بسیاری همراه بود که نقل قول های فراوانی به همراه داشت.

ابتدا مهران تشکر اطلاعیه شریک ترک را رسانه ای کرد؛

در ویدیویی که از بهروز تشکر(خبرنگار صدا و سیما) منتشر شده او با انتشار سکانسهای تازه ایی از این فیلم از قول روابط عمومی سرمایه‌گذار ترک «مست عشق» اعلام کرد که تدوین نهایی فیلم حسن فتحی به پایان رسیده و در آذرماه و هفته جهانی مولانا این فیلم پخش جهانی خواهد شد!

تشکر در ادامه گفت : «مست عشق» به دو شکل سریال و فیلم سینمایی تدوین شده مذاکرات پخش ایران آن ادامه دارد و ان شالله در ایران هم اکران بشود.

صحبت‌های متناقض عوامل ایرانی و ترک «مست عشق» می‌تواند شائبه اختلاف سرمایه‌گذاران این محصول مشترک را ایجاد کند و باید منتظر واکنش تهیه کننده و کارگردان «مست عشق» به ادعای مطرح شده از قول سرمایه‌گذار ترک بود.

پاسخ مهران برومند به شریک ترک؛

با توجه به حاشیه های به وجود آمده درمورد پروژه مست عشق  موارد زیر را به عنوان تهیه کننده اثر  جهت آگاهی افکار عمومی که در ماه های اخیر پیگیر آخرین وضعیت این فیلم بوده اند متذکر می شوم:

اول ) پروژه سینمایی مست عشق حاصل تلاش و هنرمندی گروهی از بهترین هنرمندان دو کشور ایران و ترکیه از نویسنده و کارگردان گرفته تا بازیگران و عوامل هنری و تکنیکی است که علاوه بر وظایف حرفه ای بخشی از روح و‌جان خود را درگیر پروژه کرده اند و در نتیجه حاصل این زحمات خلق یک اثر فاخر و تصاویری درخشان به گواه همه کسانی که مقداری از راشهای اثر را دیده اند ، شده و من به عنوان تهیه کننده از عملکرد همه ی این عزیزان به خصوص کارگردان و نویسنده محترم اثر که حدود دوسال پا به پای گروه تهیه و سرمایه گذار  در متن کار بوده اند با تمام وجود دفاع کرده و سپاسگزار و قدردان زحماتشان هستم

دوم) اثری در ابعاد پروژه مست عشق با توجه به بزرگی و جایگاه رفیع حضرت مولانا به طور طبیعی حساسیت و وسواس بیشتری نسبت به پروژه ای معمول میطلبد کما اینکه دیگر آثار تاریخی در حوزه سینما در هر کجای جهان آثاری پرهزینه بوده ومدت فیلمبرداری طولانی تر و گاهی حتی تا یک سال را میطلبد و بر همین اساس میزان فیلمبرداری سه ماه (۱۲هفته)برای این اثر کاملا قابل دفاع بوده و نشان از مهارت و تعهد کارگردان اثر به برقراری تعادل بین کیفیت و دغدغه های سرمایه گذار برای بالا نرفتن هزینه ها است.

سوم ) متأسفانه مراحل پایانی پروژه در بخش حقوقی و میزان سهام به اختلافاتی خورده و پیگیری در همه ی ابعاد و مذاکرات برای حل و فصل این اختلافات در جریان است اختلافاتی که به جهت طول کشیدن ۴ هفته ای فیلمبرداری و ۲ هفته ای پیش تولید باعث تغییراتی در قرارداد بازیگران و لوکیشنها و دکورهای شهرک سینمایی و در نتیجه بالا رفتن هزینه ها شده و لذا متهم کردن و مقصر جلوه دادن یک طرفه ی این مشکلات که از بدیهیات حرفه ی ماست غیر منصفانه و غیر حرفه ای بوده و بدیهی است بروز هرگونه اختلاف حقوقی این حق را به هیچکس نخواهد داد که دست به کار غیر حرفه ای دیگری چون به گروگان گرفتن تصاویر و توقف بخش تدوین و از آن بدتر اقدام به تدوین اثر بدون نظارت و نظر کارگردان بزند.برهمین اساس ضمن محترم شمردن اصل اختلاف و دعوت سرمایه گذار و شریک محترم ترک به پیگیری اختلافات از طریق مذاکره و یا راههای قانونی ، نسبت به هرگونه تصمیم و پیشبرد پروژه در هر بخشی از مراحل فنی هشدار داده و متذکر میشوم اختلاف حقوقی متضمن اعمال خلاف قانون و قرارداد و مسلمات حقوقی و حرفه ای و اخلاقی نبوده و هرگونه اقدام بدون تایید کارگردان محترم و شریک اصلی پروژه تبعات سنگینی خواهد داشت .شایسته ذکر است بنده به عنوان تهیه کننده به مدت بیش از یکسال به دور از وطن و خانواده در ترکیه پای کار به نمایندگی از طرف گروه ایرانی شامل سرمایه گذار ،نویسنده و کارگردان ایستاده ام و شاهد پیگیری و حتی اعتراضات به حق کارگردان اثر و اصرار ایشان  برای حضور در ترکیه برای نظارت بر امر تدوین بوده ام که متأسفانه به دلیل بسته بودن مرزها و همچنین گرو بودن راشها نزد شریک محترم ترک ، قادر به تأمین خواست کارگردان محترم اثر نشدیم و لذا اتهام عدم حضور و عدم پیگیری اثر توسط ایشان به دور از انصاف و ظلم در حق ایشان است و به شدت تکذیب میشود .

در پایان بار دیگر تأکید میکنم  از همه ی تلاشها در جهت ساخت و تولید اثر که صادقانه و با عشق صورت گرفته تا لحظه ی توقف و شروع اختلافات والبته از تلاشهای شریک محترم ترک در مدت تولید سپاسگزاری و دفاع میکنم و امیدوارم  خداوند و صاحب اصلی اثر که نام پروژه مزین به نام اوست یاری کند که لایق نام او به اندازه ی تهیه  یک اثر فرهنگی باشیم و شرمنده ی خیل عظیم ارادتمندان و عاشقانش نگردیم ..

باید دید آخر و عاقبت مست عشق که داستانی مرتبط با زندگی مولانا را روایت می کند به کجا خواهد کشید. حسن فتحی را عصبانی هفته نامیدیم چرا که اظهار نظرهای متفاوت شرکا و دفاعیه های نویسنده و تهیه کننده این فیلم که نسخه سریالی آن هم در راه است طرفداران سینمای فتحی را برآن داشته بود که او نیز اظهار نظر کند .

که اظهار نظر حسن فتحی چنین بود:

در طی روزهای جاری ، و پس از بیانیه سرمایه گذار ترک فیلم مست عشق ، و حواشی رسانه ای مرتبط با آن ، خبرنگاران و رسانه هایی چند ، از من خواسته اند تا در خصوص اتهامات بدور از واقعیت مندرج در این بیانیه ، که دست مایه پاره ای از تعابیر و تفسیرهای غلط و نابجای برخی افراد حقیقی و حقوقی در شبکه های اجتماعی شده است ، توضیحات روشنگرانه و دقیقی را ارایٔه کنم .

اما از آنجا که تهیه کننده و سرمایه گذار ایرانی فیلم درخواست کرده اند تا زمان تعیین نتیجه گفتگو با طرف ترک جهت حل موارد اختلافی ، سکوت اختیار کنم ، لذا هر توضیحی در این خصوص را ، به زمان بعد از روش شدن نتیجه گفتگوها موکول میکنم !

جای تردید نیست راقم این سطور در جهت احقاق حقوق معنوی و حفظ کیفیت هنری این اثر که زحمات زیادی برای آن کشیده شده است ، به اشد قوا از هیچ تلاش قانونی فرو گذار نخواهم کرد .

پرجایزه هفته؛ مجید مجیدی

مجید مجیدی در سینمای ایران و دنیا فردی شناخته شده است به هرحال او با سینمای خاص خودش مخاطبان خاص خودش را داشته است. اگرچه با تولیدات او با نقدهای بسیاری مواجه هستیم اما به هرحال امضای مجیدی به حدی معتبر هست که او در این سال ها به یکی از کارگردان های بین المللی سینمای ایران تبدیل شود. مجیدی و فیلم خورشید در اصفهان درخشیدند تا کارنامه این کارگردان با سابقه سینمای ایران وزین تر از قبل شود. مجیدی با فیلم خورشید مدتهاست که در دنیا می چرخد و البته در جشنواره اصفهان نیز با تشویق داوران و مخاطبان روبه رو شد. مجید مجیدی با فیلم خورشید نشان داد کماکان به سینمای اجتماعی مدنظرش با جسارت پایبند است و ساخت فیلمی با موضوع کودکان کار و بخصوص با محوریت تحصیل این گروه آسیب پذیر یک اتفاق بین المللی را در کارنامه خود به جای گذاشت.

قهقهه هفته؛ رامبد جوان

رامبد جوان کماکان برند جذاب و دست نخورده شبکه نسیم است. او که تصمیم دارد برنامه خنداننده شو را روی آنتن برد بی تردید از پیش برنده است چرا که مخاطبان این مرد طناز مدتهاست جای خالی او را فریاد زدند و قطعا مدیران تلویزیونی می دانند که رامبد جوان در هر شرایطی می تواند ناجی برخی از لحظات رسانه ملی باشد. رامبد تصمیم دارد با یک برنامه جدید برگردد و این یعنی شبکه نسیم می تواند دوباره به حجم وسیعتری از مخاطبانش دست پیدا کند.به هرحال مهران مدیری و رامبد جوان ناجیان شبکه نسیم بوده اند که این روزها جای خالی آنها بیش از قبل حس می شود.

فقید هفته؛ محمود فلاح

محمود فلاح تهیه کننده نامدار تلویزیون که سریال مختارنامه را در کارنامه  دارد، پس از مدتها بیماری که بخشی از آن را می توان به دوران ساخت مجموعه مختارنامه مرتبط دانست جان به جان تسلیم کرد. خبرگزاری برنا به خانواده او و سینما و تلویزیون این اتفاق ناگوار را تسلیت می گوید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز