نماینده مجلس شورای اسلامی در برنامه «یه روز تازه»:

اگر تدابیر مقام معظم رهبری نبود با داعش در خیابان‌های کشورمان باید مبارزه می‌کردیم/ غرب و سران برخی کشورهای اسلامی در صدد اختلاف بین مذاهب اسلامی هستند/ سیستان و بلوچستان مظهر وحدت در همه سال است

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۱۲:۵۲:۳۲
کد خبر: ۱۰۸۱۲۴۱
نماینده مردم خاش، میرجاوه، تفتان در مجلس شورای اسلامی در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: استان سیستان و بلوچستان با جمعیت 3 میلیون نفر حدود 11 و نیم درصد مساحت کشور را تشکیل می‌دهد، وحدت در آنجا یک هفته‌ای نیست و در تمام 365 روز سال می‌توانید در این استان وحدت بین مسلمانان و قومیت‌ها را مشاهده کنید.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ اسماعیل حسین‌زهی در برنامه یه روز تازه گفت: در استان سیستان و بلوچستان چون اکثر مردم خویشاوند هستند برایشان شیعه و سنی فرقی ندارد و همه با هم مراوده دارند و فقط در ایستادن روی سجاده‌هایشان مشخص می‌شود که مذهب هر فرد چیست.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) این هفته را هفته وحدت نامگذاری کرده است، افزود: اکثرا استکبار جهانی از فرصت استفاده کرده و بین مذاهب اختلاف انداخته، خطرناک‌ترین اختلاف بین شیعه سنی بود که امام راحل(ره) برای ایجاد همدلی و دوستی بین این دو مذهب این هفته را هفته وحدت نامگذاری کرد تا حربه‌های دشمنان را حداقل سالی یکبار مرور کنیم و در واقع این هفته، زمان احترام به مشترکات همدیگر است.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، تفتان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به رسانه‌هایی که بر علیه نظام وجود دارد و اینکه بیشترین رسانه به زبان فارسی علیه جمهوری اسلامی است تلاش‌های گسترده‌ای برای اختلاف‌افکنی بین مذاهب و حتی قومیت‌های مختلف صورت گرفته است که خداراشکر با هوشیاری بزرگان نقش بر آب شده است.

حسین‌زهی گفت: در سیستان و بلوچستان قومیت‌ها و مذاهب گوناگون و حتی ملیت‌های مختلف در کنار هم هستند و سالیان سال است که با هم زندگی می‌کنند و سنت پیامبر(ص) را که وحدت است رعایت می‌کنند. اگر کشورهای اسلامی همین را لحاظ کنند که پیامبر(ص) در مهاجرت به مدینه بین مهاجرین و انصار برادری ایجاد کردند، و اگر پیامبر(ص) را الگو قرار بدهند باید بتوانند نسبت به هم با وحدت رفتار کنیم.

وی با انتقاد از کشورهای غربی گفت: متاسفانه کشورهای غربی که دم از آزادی‌بیان می‌زنند به پیغمبر(ص) اهانت می‌کنند و این نشان می‌دهد ما باید وحدت خودمان را بیش از پیش داشته باشیم که نتوانند به اسلام ضربه بزنند، البته از برخی سران کشورهای اسلامی که  همراهی می‌کنند با کشورهای غربی در اهانت به مشترکات بین مذاهب اسلامی لازم است گلایه داشته باشیم. اگر وحدت بین امت اسلامی و کشورهای اسلامی باشد هیچ متجاوزی اجازه ورود و اختلاف‌افکنی به مباحث مذاهب اسلامی را پیدا نمی‌کند.

این نماینده اهل‌تسنن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هر زمان اختلافی بین مذاهب اسلامی با حربه دشمن رخ داد فجایع به بار آمد، خاطرنشان کرد: اگر تدابیر مقام معظم رهبری نبود شاید در خیابان داشتیم با داعش می‌جنگیدیم. وحدت نباید به زبان باشد بلکه باید عملی باشد تا بتوانیم کارمان را پیش ببریم، امیدواریم و انشاالله همیشه بین شیعه و سنی وحدت وجود داشته باشد. کشور ما تنوع قومیت‌ها و مذاهب مختلف است و هیچ کشوری در جهان این موقیت و نژاد و تنوع مذهبی را ندارد.

وی افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از اسلام الگو گرفته است و به همه ادیان و قومیت‌ها احترام می‌گذارد و برای همین تمام مذاهب در مجلس شورای اسلامی نماینده دارند و این را باید به مردم دنیا اعلام کنیم.

برنامه یه روز تازه کاری است از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما که از ابتدای هفته تا روز چهارشنبه از ساعت ۷ تا ۹ صبح به مدت ۱۲۰ دقیقه پخش می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز