«چرخ» به دنیای فناوری کوانتومی چرخ زد

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۴:۱۸:۰۹
کد خبر: ۱۰۸۱۸۸۴
«چرخ» به دنیای فناوری کوانتومی چرخ زد
پنجاه‌وهفتمین قسمت فصل هفتم «چرخ» ساعت ۱۹ امروز، دوشنبه ۱۲ آبان، با بررسی کاربردهای فناوری کوانتومی در ارتباطات روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در این قسمت «چرخ»، سیدمحمدحسین خلیلی، روزنامه‌نگار علم با دکتر علی عامری‌مهر، دکترای ریاضی گرایش رمزنگاری کوانتومی گفت‌وگو می‌کند. کوانتوم را دومین انقلاب قرن حاضر می‌دانند و می‌گویند دنیای آینده به کوانتوم تعلق دارد. درهم‌تنیدگی کوانتومی (Quantum entanglement) پدیده‌ای بسیار عجیب است که حتی اینشتین هم وجود آن را تایید نمی‌کرد. از این فناوری در رمزنگاری و ارتباطات استفاده می‌شود. در بخش‌ دیگری از این قسمت «چرخ»، عذرا وکیلی، گوینده‌ی پیشکسوت، زندگی محمد بهمن‌بیگی، نویسنده‌ی ایرانی و بنیان‌گذار آموزش و پرورش عشایری را روایت خواهد کرد. او پس از پایان دوره‌ی کارشناسی حقوق در دانشگاه تهران، با مشاهده‌ی وضعیت عشایر و با قانع کردن دولت وقت به همکاری، در زمینه‌ی برپایی مدرسه‌های سیار برای بچه‌های ایل شروع به فعالیت کرد. او توانست دختران عشایری را هم به مدرسه‌های سیار جلب کند و اولین مرکز تربیت معلم عشایری را بنیان کند. او تجربه‌های آموزشی خود را در چند کتاب در قالب داستان نوشته است.

فصل هفتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده و به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز