اسپانیا و سنگر بی پایان شان در اسکار

۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۶:۴۰:۳۸
کد خبر: ۱۰۸۲۸۰۹
اسپانیا و سنگر بی پایان شان در اسکار
«سنگر بی‌پایان» ساخته آیتور آره‌جی، جون گارانو و خوزه ماری گوئناگا نماینده اسپانیا در اسکار ۲۰۲۱ شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، فیلم «سنگر بی پایان/The Endless Trench» که چندین جایزه را دریافت کرده، توسط سه کارگردان به نام‌های آیتور آره‌جی، جون گارانو و خوزه ماری گوئه ناگا  ساخته شده است. اگر این فیلم بتواند در لیست نهایی نامزد‌های اسکار قرار بگیرد، دنباله روی «درد و افتخار» ساخته پدرو آمادورا و با بازی آنتونیو باندراس نماینده قبلی اسپانیا در اسکار ۲۰۲۰ خواهد بود. حقوق جهانی این فیلم سینمایی بعد از نخستین اکران جهانی توسط نتفلیکس خریداری شد و به امید نمایندگی در اسکار در آمریکا به نمایش در خواهد آمد.

«سنگر بی‌پایان» درباره حبس شدن به مدتی طولانی در زیرزمین یک خانه به نحوی یادآور حس قرنطینه این روزهای بسیاری از مردم جهان است. این فیلم در جشنواره فیلم سن سباستین ۲۰۱۹ با اقبال وسیع مخاطبان و منتقدها روبه‌رو شد و بالاترین امتیاز را از منتقدهای کشور به دست آورد. «سنگر بی‌پایان» سرانجام ۶ جایزه از ۸ جایزه‌ای را که نامزدش شده بود از سن‌سباستین دریافت کرد و بعد با کسب ۱۵ نامزدی در جوایز گویا در این زمینه رکوردشکن شد. البته در نهایت جایزه بهترین فیلم سال به «درد و افتخار» آلمادوار رسید.

فیلم سینمایی «چارتر» ساخته آماندا کرنل هم به نمایندگی سوئد در اسکار انتخاب شده است. این فیلم در جشنواره سن سباستین اکران جهانی شد.

نود و سومین دوره جوایز اسکار با دو ماه تاخیر نسبت به سال‌های پیش، ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ (دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰) در دالبی تیه‌تر در هالیوود، لس آنجلس برگزار می‌شود و تاکنون ۳۱ کشور نامزدهایشان را انتخاب و معرفی کرده‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز