"زیر نقاب هالیوود" چه می گذرد؟

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۴:۱۹:۴۶
کد خبر: ۱۰۸۳۹۵۰
زیر نقاب هالیوود چه می گذرد؟
سیر تاریخی سینمای هالیوود و تاثیرات آن بر فرهنگ و تمدن جوامع مختلف و انقلاب اسلامی ایران در مستند "زیرنقاب هالیوود"بررسی می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ سیدمجید طاهری تهیه کننده مجموعه مستند3 قسمتی " افول" که مستند " زیر نقاب هالیوود" یکی از مستندهای این مجموعه است  گفت: این مجموعه در 3 قسمت: زمانی برای تولد زمانی برای مرگ، ، زیر نقاب هالیوود و  کابوسهای بی تعبیرساخت شده است که به  سیر تحولات ، تاثیرات و تاثرات و چالشهای بین المللی آمریکا می پردازد و نشان می دهد  این کشور در شاخصه های گوناگون اجتماعی ، سیاسی ،نظامی، فرهنگی و اقتصادی دچار بحرانهایی شده است که در عرصه های بین المللی و جوامع گوناگون مسیر افول و اضمحلال تدریجی را طی می کند.

طاهری درباره مستند "زیرنقاب هالیوود"که امشب قرار است از شبکه یک پخش شود، گفت در این مستند به این موضوع که چرا سینمای هالیوود رفته رفته جذابیتش را برای مخاطب از دست می دهد پرداخته شده است.

افت محتوا و چیرگی کلیشه ها بر خلاقیت ،  شتابزدگی کمپانی های سازنده در ارائه فیلم هایشان که  به  حدود 700 فیلم و سریال  در سال می رسد وسقوط ارزشهای اخلاقی و دینی از عوامل این شکست است.

طاهری افزود: در این مستند نشان داده می شود در تحقیق انجام شده 61 درصد افرادی که در این تحقیق شرکت کرده اند آنها معتقدند ارزشهای دینی مورد حمله قرار گرفته و ۶۳ درصد اظهار داشتند دین نفوذ خود را در زندگی آمریکایی از دست می دهد.

۵۹ درصد از شرکت کنندگان اعتقاد ندارند که هالیوود دربرگیرنده ارزشهای اخلاقی و دینی بیشتر آمریکاییها باشد. و ۴۳ درصد از پاسخگویان به این نظرسنجی اعتقاد دارند هالیوود و رسانه های ملی ستاد سازماندهی شده ای را برای تضعیف نفوذ ارزشهای دینی در پیش گرفته اند.

عوامل دست اندرکار این مستند که امروز ساعت 17 از شبکه یک پخش می شود عبارتند از: کارگردان:سید مجید طاهری، مهدی آخوندی، تهیه کننده:سید مجید طاهری، دستیار تهیه : محمد رضا عبدالملکی، مدیر تولید: عباس زارعی، پژوهشگران : دکتر علی محمدی، دکتر حسن فرج نژاد، نویسنده و تدوین:مولوی

نریشن: علیرضا صادقی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز