«رفیق خوشبخت ما» کتاب صوتی شد

۱۳۹۹/۰۸/۱۸ - ۱۴:۴۹:۴۷
کد خبر: ۱۰۸۴۵۹۰
«رفیق خوشبخت ما» کتاب صوتی شد
کتاب صوتی «رفیق خوشبخت ما» بر اساس زندگی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در رادیو نمایش تولید شد.

 به گزارش  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اشرف السادات اشرف نژاد تهیه کننده این مجموعه صوتی گفت: «رفیق خوشبخت ما» بر اساس داستان‌ ها و روایت های پراکنده از زندگی شخصی، سیاسی حاج قاسم سلیمانی  به همت سید عبدالمجید کریمی‌ گرد آوری شده است که هر قسمت آن داستان و روایتی جداگانه دارد.

وی افزود: کتاب «رفیق خوشبخت ما» دارای یک مقدمه و هشت باب است.

مقدمه این کتاب با سخن ناشر، مکتب حاج قاسم، خلاصه ای از زندگی نامه سردار، سردار راه قدس، آخرین میخ بر تابوت داعش، مرد روزهای سخت آغاز شده است.

باب اول این کتاب با عنوان طلب مشخص شده است. عناوین دیگر این باب عبارت است از: سخنرانی که جرقه حاج قاسم را زد، تشکیل گردان وسط عروسی، آستین کوتاه!، شست وشوی سرویس بهداشتی، اولین سِمت حاجی در سپاه، نذر جالب حاج قاسم سلیمانی، خدا خدا کنید سرهنگ بزند توی گوش شما، گزارش یک آدمربایی، حضرت زهرا (س) در جنگ 33 روزه.

باب دوم این کتاب با عنوان عشق است. عناوین دیگر این باب عبارت است از: این بار حاج قاسم عکاس بود، برادری که جا ماند، مرام شیعه، الان کت وشلوار به تن دارم!، این طوری بی حساب می‌ شویم.

باب سوم این کتاب با عنوان معرفت مشخص شده است. عناوین دیگر این باب: یک بلوک تا شهادت، دکمه کت قاجار، حسین پسر غلامحسین این را می‌گوید، حلال کنید!، توصیه حاج قاسم به ازدواج مجدد همسر شهدا، سپاه بهشت است.

استغنا، عنوان باب چهارم این کتاب است. عناوین دیگر عبارت است از: شهیدی که همسرش واسطۀ شهادتش شد، دعایی که از زبان یک مادر شهید مستجاب شد، بوسیدن پای مادر، درس تواضع، مادری که خودش قبر کَند، واکنش حاج قاسم به بازرسی قبل سخنرانی، آیت الله العظمی خامنه ای، سرآمد همۀ روحانیون.

باب پنجم این کتاب با عنوان توحید مشخص شده است. عناوین دیگر این باب عبارت است از: ما ملت امام حسینیم، نماز وسط کاخ کرملین، مهم ترین چیزی که باید ترویج کنیم، حساسیت وسط جنگ شهری، دیدار پدر و دختر در منزل شهید، خودش را نمی دید، رفتار حاج قاسم هنگام سیل و زلزله، زرنگ یعنی، حسین پسر غلامحسین، بهشتیانی که بهشت مشتاق دیدارشان است، تن‌هایی که با حاجی تنها نبودند.

حیرت، عنوان باب ششم این کتاب است. عناوین دیگر این بخش: اگر ماشین نفرستید، خودم می آیم، دخترانی به نام شهدا، آخرین عکس یادگاری، وقتی ورق برگشت، بزرگی بدون مرز، وقتی شهید سلیمانی نتوانست مانع شهادت فرمانده گردان شود، حس سیدحسن نصرالله دربارۀ حاج قاسم.

فقر و غنا، عنوان باب هفتم این کتاب است. عناوین دیگر این باب عبارت است از: حق انگشتر را ادا کنید، هجرت شهدا قبل از شهادت، آب دادن به اسرا، حفظ کردن قرآن روی صندلی عقب، رزمنده ای که برای غبارروبی ضریح رفت، درخواست حاج قاسم از خادم الرضا.

باب هشتم و آخرین باب این کتاب با عنوان شهادت مشخص شده است. عناوین این باب عبارت است از: شرط شهیدبودن چیست؟، آخرین جلسه با مدافعان حرم، آخرین دیدار حاج قاسم با سیدحسن نصرالله، آخرین دست نوشته حاج قاسم دو ساعت قبل از شهادت، نامه حاج قاسم به رفیقش، چراغ راه مکتب سلیمانی.

اشرف نژاد در ادامه گفت: برخی از این روایت ها از زبان شهدای مختلفی روایت می‌ شود که در آن دوران از ایشان خاطراتی داشته اند اما اکنون همه آن‌ها به شهادت رسیده اند.

این تهیه کننده رادیویی در پایان گفت: این مجموعه در چهل قسمت به صورت کتاب صوتی با صدای احمدگنجی خوانش شده است که به زودی از رادیو نمایش پخش می‌ شود.

 

نظر شما
پرونده ویژه