شور همدلی طلاب و نیروهای جهادی پایتخت برای درمان بیماران کرونایی

۱۳۹۹/۰۸/۲۳ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۷۰۸۱
شور همدلی طلاب و نیروهای جهادی پایتخت برای درمان بیماران کرونایی
مدیر روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران به فراخوان جذب نیروهای جهادی برای مراقبت بیشتر بیماران کرونایی اشاره کرد و گفت که در این طرح مردمی بیش از ۱۷۰۰ نفر از طلاب و نیروهای جهادی خدمات غیر پزشکی را به هفت بیمارستان پایتخت ارائه می دهند.

به گزارش برنا، بیماری کرونا امروزه دشمن شماره یک برای کشورمان تبدلی شده است که هر روز با آمار خیره کننده خود همچنان در کشور می تازد.

بیماری که این روزها نگرانی گسترده‌ای در جهان موجب شده‌است میهمان ناخوانده‌ای است که همه برای بیرون راندنش تلاش می‌کنند. ویروسی که برخی خانواده‌ها را عزادار کرده و عده‌ای نیز در بستر بیماری برای شکست آن مبارزه می‌کنند.

طبق آخرین آمار سخنگوی وزارت بهداشت در کشور، با فوت ۴۶۱ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۰ هزار و ۵۸۲ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

روح الله عبدالهی روز جمعه در مصاحبه گفت:به فرموده مقام معظم رهبری که باید همه نیروهای جهادی، بسیجی ،جوان و دلسوز در موج سوم کرونا پای کار بیایند گفت: هم اینک توسط گروه جهادی نرجس خاتون(س) در سطح پایتخت اجرایی شده که بش از یک هزار و ۷۰۰ نیروی جهادی در آن شرکت دارند.

به گفته وی این گروههای جهادی هم اینک خدماتی شامل قرائت دعا، مشاوره به بیماران، نظافت البسه، نظافت محیط بیمارستانی، ماساژ، استحمام و شستشوی لباس های بیماران و سایر موارد را برعهده دارند.

مدیر روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران بیان کرد: این افراد پس از انجام مصاحبه، گذراندن آموزش، بررسی سلامت جسمی و توانمندی های لازم در این مراکز بیمارستانی خدمات غیر پزشکی را ارایه می دهند.

عبدالهی ادامه داد: بسیج دانشجویی خواهران و برادران دانشگاههای تهران، حوزه های علمیه امام خمینی(ره) و مروی در این طرح فعالیت دارند که بیش از ۸۲ نفر از این مراکز علمی و حوزوی به صورت گروهی در این طرح شرکت کرده اند.

وی همچنین ضمن تقاضای رعایت دستور العمل های بهداشتی توسط شهروندان نیز از علاقه مندان خواست تا در صورت تمایل در این مجاهدت عظیم شرکت کنند تا کادر درمان بیش از این خسته نشوند.

مدیر روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران خاطر نشان کرد: بیمارستان های امام حسین(ع)، امام خمینی(ره)، امیر اعلم، بهارلو، شهدای تجریش، مسیح دانشوری و لولاگر از جمله مراکزی بوده که گروه جهادی اقدام به خدمات رسانی در آن محیط ها به بیماران کرونایی دارد.

وی اضافه کرد: علاقه می تواند با مراجعه به سایت  Jsalamat.ir قرار گاه جهادی نرجس(س) در خواست خود را ثبت کرده تا پس از گزینش، مصاحبه و آموزش به بیمارستان‌ها اعزام شوند.

عبدالهی بیان کرد که در شهرستانهای استان تهران نیز در حال رایزنی برای حضور نیروهای داوطلب جهادی هستیم که به زودی اعلام خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز