اختتامیه «سوگ در خانه» برگزار شد

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۱۰:۰۲:۴۴
کد خبر: ۱۰۸۷۸۵۴
اختتامیه «سوگ در خانه» برگزار شد
نخستین سوگواره فیلم کوتاه «سوگ در خانه» با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش برنا، مراسم اختتامیه نخستین سوگواره فیلم کوتاه «سوگ در خانه» صبح جمعه ۲۳ آبان با حضور حداقلی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مجموعه راه ایمان برگزار شد. در این مراسم مجید مجیدی، مدیر رویداد، نرگس آبیار، عضو هیئت داوران، برگزیدگان، نماینده و مدیرعامل شرکت نماوا، اعضای دبیر خانه و تعدادی از اهالی رسانه حضور داشتند. از غایبین این مراسم می‌توان به رضا میرکریمی، از اعضای هیئت داوران، و اختیاری نماینده محترم حضرت آیت‌الله سیستانی و مدیرعامل موسسه فرهنگی و خیریه راه ایمان اشاره نمود که به دلیل ابتلا به بیماری کوید۱۹ در قرنطینه خانگی به سرمی برند.

در بخشی از این مراسم دبیر جشنواره، محمد رهبر توضیحاتی را پیرامون نخستین سوگواره فیلم کوتاه «سوگ در خانه» و آثار رسیده به این رویداد هنری ارائه کرد.در بخش دیگری از مراسم نیز مجید مجیدی گفت:« همه ۲۲۲ نفری که در این رویداد شرکت کردند برنده هستند برای این که همه آن ها تلاش کردند برای ساحت مقدس آقا اباعبدالله الحسین(ع) اثری را خلق کنند و هرکسی که در این راه قدمی برداشت برنده اصلی است. من به همراه موسسه راه ایمان توفیق این را داشتم که در مباحث فرهنگی حضور داشته باشم؛ بخصوص این سوگواره و پرداختن به مباحث عاشورایی که به عقیده من جایش خالی بود. این رویداد رویداد بسیار بزرگی است و امیدوارم سال به سال بزرگ تر و پرشکوه تر شود. واقعه اربعین و جمعیت بی شمار آن بسیار مبحث مهمی است و جا دارد بیشتر به مباحث عاشورایی پرداخته شود و امسال به دلیل شرایط کرونایی به صورت سوگ در خانه برگزار شد اما قطعا سال های آینده در خصوص مباحث مختلف آیین ها و سنت ها می توان فیلمسازان مختلف را چه در خارج و چه در داخل این این عرصه دعوت کند. در پایان از افرادی که در برگزاری این جشواره سهیم بود و همچنین از هیئت داوران تشکر می کنم و برای رضا میرکریمی عزیز آرزوی سلامتی دارم».

برگزیدگان رتبه چهارم تا دهم این رویداد ،که هریک برنده یک سکه تمام بهار آزادی، لوح تقدیر و یک قطعه فرش متبرک حرم امام رضا (ع) شدند، به ترتیب حروف الفبا عبارتند از: «آنتن» به کارگردانی سینا شفیعی، «اتصال دوباره» مصیب حنایی، «به تو از دور سلام» مهدی شاهسواری، «تاسوعا خونه مادر بزرگ» مهشاد ولی، «چهارراه» احسان طالبی، «طبقه جدید» حسین فیروزه، «مادر» ابراهیم احمدی مقدم.

فیلم‌های «هوای تازه» علی ژاله در رتبه سوم برنده ۲ سکه تمام بهار آزادی، لوح تقدیر و قطعه فرش متبرک حرم مطهر اباعبدالله الحسین (ع)، «نذر پدری» میثم شفیعی در رتبه دوم، برنده ۳ سکه تمام بهار آزادی، لوح تقدیر و قطعه فرش متبرک حرم مطهر اباعبدالله الحسین (ع) و فیلم «زیارت» به کارگردانی زهرا نیکخواه به عنوان مقام اول و برنده ۵ سکه تمام بهار آزادی، لوح تقدیر و قطعه فرش متبرک حرم مطهر اباعبدالله الحسین (ع)  برندگان رتبه اول تا سوم این سوگواره بودند.

هم‌چنین فیلم‌های «آنتن» سینا شفیعی، «چهل چراغ» حسین فیروزه و «به تو از دور سلام» مهدی شاهسواری سه اثر منتخب مردمی بودند که هریک برنده یک سکه تمام بهار آزادی، لوح تقدیر و یک قطعه فرش متبرک حرم امام رضا (ع) شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز