چاپ کتاب «صنعت‎گر زندگی و هنر» در بنگلادش

۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۲۳:۰۸:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۵۰۱۴
چاپ کتاب «صنعت‎گر زندگی و هنر» در بنگلادش
کتاب «صنعت‎گر زندگی و هنر» با تحلیلی از زندگی و معرفی شخصیت صوفی مسلک بنگالی، «محمد میزان الرحمان» تألیف گروه محققان دانشگاه اطلاعات علم و تکنولوژی در بنگلادش به چاپ رسید.

به گزارش برنا، بنابر گزارش ارسالی از رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش؛ در یازدهمین شماره از ماهنامه «نشر بنگال» که با هدف رصد و پایش جامعه و فرهنگ بنگلادش در حوزه نشر کتاب طراحی شده است؛ کتاب‌های جدیدی که در بنگلادش و به زبان‌های بنگالی و یا انگلیسی به چاپ رسیده‌اند، معرفی می‌شوند.

کتاب «صنعت‎گر زندگی و هنر» طی 8 مقاله به تحلیلی از زندگی و معرفی شخصیت صوفی مسلک بنگالی، صنعتگر زندگی و هنر محمد میزان الرحمان پرداخته است.

هر مقاله، گوشه‌ای از زندگی وی از جمله تولد و تحصیل علم، تأسیس دانشگاه وی، اهداف زندگی وی، در دنیای صوفی مسلکی و یک مصاحبه دانشگاه با ایشان در مورد احساسات وی از برگزاری مراسم تجلیل 75مین سالگرد تولدش و انتشار صفحه ویژه در روزنامه دانشگاه پوشش داده است.

صوفی محمد میزان الرحمان در سال 1943 م، 12 مارچ در شهر نراینگنج بنگلادش به دنیا آمد و دروس ابتدایی ایشان در هندوستان بود که بعد از دیپلم برمی‌گردد به زادگاه خود شهر نراینگنج و ادامه تحصیل می‌دهد. ایشان 7 پسر و یک دختر دارد که آنها را برای تحصیل علم و دانش به آمریکا و استرلیا فرستاده است.

میزان الرحمان بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه داکا در عرصه بانکداری مشغول بود ولی به زودی از آن کناره‌گیری کرد و صنعتگری را در پیش گرفت و در نهایت یک شرکتی به نام گروه صنعتی php به معنی گروه خوشبختی و سعادت تأسیس کرد که از این شرکت درآمد نجومی فراوانی  به دست آورده ولی خودش را همچون یک عارف سالک و صوفی طریقت از شاگردان دربار شریف سید عبد السلام عیسی پوری در شهر چیتاگانگ می داند که بعد از ایشان توانست لقب پیر را در طریقت  عبد القادر گیلانی دریافت کند که همین امر باعث سرعت گرفتن پیشرفت‌های ایشان در عرصه های تجاری و بازرگانی نیز شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز