فلور نظری:

شب یلدا را امسال به صورت آنلاین زنده نگاه داریم

۱۳۹۹/۰۹/۲۹ - ۰۶:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۸۷۲۳
شب یلدا را امسال به صورت آنلاین زنده نگاه داریم
فلور نظری معتقد است که شب یلدا امسال بهتر است برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به دیدار یکدیگر نرویم و برای زنده ماندن این آیین پسندیده ایرانی می‌توان به صورت آنلاین حال و احوال یکدیگر را جویا شد.

فلور نظری بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: طی روزهایی که شاهد شیوع ویروس کرونا در کشور بودیم من حدود 5 پیشنهاد خوب برای بازی داشتم که همه این پیشنهادات را برای شرایطی که وجود دارد با وجود اینکه 10 ماه است کار نکرده‌ام، رد کردم.

نظری خاطرنشان کرد: یکی از این آثار سریال «فرشته» بود که نقش اصلی این سریال به من پیشنهاد شد و تصویربرداری در قم بود که پیشنهاد حضور در این سریال را رد کردم. بازی در یک تله‌فیلم هم به من پیشنهاد شد که تصویربرداری در شهر مشهد بود و در این اثر هم نقش اصلی را داشتم اما آن را هم رد کردم.

این بازیگر در ادامه اظهار داشت: این روزها تنها در «شام ایرانی» حضور داشتم که پیشنهاد این برنامه را هم می‌خواستم رد کنم اما از آنجا که آثار سعید ابوطالب را خیلی دوست داشتم و دنبال کرده بودم تصمیم گرفتم در این اثر حضور داشته باشم.

بازیگر فیلم سینمایی «بچه‌های ابدی» اظهار داشت: اکثر سینماگران شغلی غیر از این کار ندارند و متأسفانه اکثراً بیمه هم نیستند و به همین دلیل در شرایط سختی قرار دارند. بسیاری از هنرمندان به دلیل همین شرایط است که با وجود خطرات جانی سر کار می‌روند؛ متأسفانه ما بازیگر خوبی چون کریم اکبری مبارکه را هم به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادیم. باید از این هنرمندان ارزشمند مراقبت کنیم، ما دیگر هنرمندانی چون پرویز پورحسینی، چنگیر جلیلوند و کریم اکبری مبارکه نخواهیم داشت و نباید اینقدر راحت این هنرمندان ارزشمند را از دست بدهیم.

نظری خاطرنشان کرد: من همیشه به برگزاری مراسم‌ ایرانی اصرار داشتم، در خانواده‌ای بزرگ شده‌ام که همه به برگزاری این رسوم اصرار داشتند و من هم حتی وقتی آلمان هستم به آیین ایرانی پایبند هستم، به فرزندانم یاد داده‌ام که این رسوم جدی بگیرند اما متأسفانه از نوروز گذشته تا امروز هیچ مراسمی نداشتیم، من امسال سفره هفت‌سین نگذاشتم و در ادامه هم همینطور بود و حال که به شب یلدا رسیده‌ایم باز هم مجبوریم رسوم و آیین این شب را برگزار نکنیم. من عاشق امام حسین (ع) هستم ولی امسال برای عزاداری بیرون نرفتم، این اتفاقات شرایط روحی ما را تحت تأثیر خود قرار داده و حال همه‌مان بد است اما باید تحمل کنیم و با همدلی این روزهای سخت را پشت سر بگذاریم.

او افزود: هنرمندان می‌توانند برای زنده ماندن آیین و رسوم ایرانی در شب یلدا امسال به صورت آنلاین برنامه‌هایی مرتبط به آن داشته باشند. ما برای دیدن خانواده و دوستانمان در شب یلدا می‌توانیم به فضای مجازی رجوع کنیم و امسال را اینگونه بگذرانیم.

این بازیگر گفته‌های خود را با شعری از حضرت حافظ به پایان رساند و گفت: برای مردم ایران شادی و سلامتی آرزو دارم و آرزوی قلبی من این است؛ همانطور که کرونا یک روزه خیلی راحت وارد کشورمان شد، یک روزه خیلی راحت از کشورمان بیرون برود، به امید آن روز این شعر زیبای حافظ را می‌خوانم: «ساقیا آمدن عید مبارک بادت / وان مواعید که کردی مرواد از یادت»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز