گفت و گو‌با سید سعید روحانی در سیم و زر رادیو فرهنگ

۱۳۹۹/۰۹/۲۳ - ۱۰:۵۸:۰۸
کد خبر: ۱۱۰۲۷۳۲
گفت و گو‌با سید سعید روحانی در سیم و زر رادیو فرهنگ
برنامه سیم و زر رادیو فرهنگ یکشنبه۲۳ آذر ماه، به بررسی کتاب «پژوهشی "مبانی نظری تمدن اسلامی در قرآن کریم و تجلی آن در بیانات امام خمینی و مقام معظم رهبری»اختصاص دارد.

به گزارش برنا؛ کتاب پژوهشی "مبانی نظری تمدن اسلامی در قرآن کریم و تجلی آن در بیانات امام خمینی و مقام معظم رهبری نوشته دکتر سید سعید روحانی در برنامه امروز « سیم و‌زر» رادیو فرهنگ در گفت و‌گو با نویسنده این کتاب معرفی و بررسی می شود

  برنامه «سیم وزر» به نقد کتاب اختصاص دارد که هر هفته با حضور نویسنده و مترجم کتاب های حوزه های مختلف و همچنین یک منتقد مرتبط با حوزه اختصاصی کتاب مورد نظر پخش می شودو امین خرمی به عنوان کارشناس مجری برنامه این هفته با  دکتر روحانی نویسنده این اثر گفت و گو می کند.

دکتر سید سعید روحانی، مدیر امور پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی این کتاب را با رسالت شناسایی و تبیین مبانی «هستی‌شناسی»، «معرفت‌شناسی» و «انسان‌شناسی» تمدن از منظر قرآن کریم نگاشته است.

نوین بودن موضوع، فراوانی استناد و استفاده و تبیین آیات قرآن کریم در راستای استخراج اصول و مبانی شکل‌گیری تمدن اسلامی و تمرکز و توجه ویژه به بیانات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، از ویژگی‌های این اثر می‌باشد. توحید و پیوستگی عالم خلقت، عدل الهی و معاد و اعتقاد به روز قیامت، از مهمترین مبانی هستی‌شناسانه، علم و دانش، عقل و عقلانیت منتهی به خلاقیت و ابداع، از مبانی معرفت‌شناسانه مورد تبیین در کنار ترغیب ویژه اسلام به دانش و تحصیل علم و سپس خلافت، خداجویی، حق‌گرایی، عدالت‌گرایی، اراده، خردورزی، فطرت و آخرت‌گرایی از مبانی انسان‌شناسانه تشرح شده در این اثر می‌باشند. این اثر در پنج فصل مباحث مقدماتی؛مبانی هستی‌شناختی تمدن در قرآن؛مبانی معرفت‌شناختی تمدن در قرآن؛مبانی انسان‌شناختی تمدن از نظرگاه قرآن و جمع‌بندی و نتیجه سامان یافته است.

برنامه «سیم و زر» با تهیه کنندگی فریده گودرزی و اجرای کارشناسی امین خرمی و گویندگی فاطمه اسحاق تبار ساعت ۱۳:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز