محمد کاسبی:

عرصه مناسب برای تولید اثر درباره شهید سلیمانی وجود دارد اما دغدغه‌اش خیر! / از کوزه همان برون تراود که در اوست

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۰۴:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۳۶۲۹
عرصه مناسب برای تولید اثر درباره شهید سلیمانی وجود دارد اما دغدغه‌اش خیر! / از کوزه همان برون تراود که در اوست
محمد کاسبی با اشاره به اینکه عرصه تولید برای ساخت اثری با موضوع شهید قاسم سلیمانی در کشور فراهم است تأکید کرد که دغدغه تولید چنین اثری وجود ندارد و نمی‌توان با اصرار و سفارش انتظار داشت که اثری مناسب در اینباره ساخته شود.

محمد کاسبی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: سینما محل تبلور اندیشه‌ها است و هنرمند با هر اندیشه‌ای که درگیر باشد آن را خلق می‌کند و به نوعی دغدغه و اندیشه‌اش در اثرش متبلور می‌شود.

کاسبی خاطرنشان کرد: خلق اثر هنری با اجبار و سفارش امکانپذیر نیست؛ ما هنرمندان بزرگی در تاریخ هنر و ادبیات خود داریم که آثار بزرگی خلق کرده‌اند اما هیچکس به حافظ نگفت و دستور نداد دیوان را بنویسد یا کسی فردوسی را مجبور به نوشتن شاهنامه نکرد. دیگر هنرمندان مثل مولانا و سعدی هم همینطور هستند؛ نمی‌شود با دستور از هنرمندان خواست اثری درخور و با ارزش خلق کنند.

این بازیگر در ادامه گفت: اگر تا امروز درباره شهید قاسم سلیمانی فیلم یا اثری هنری ساخته نشده باید به این فکر کنیم که آیا دغدغه ساخت آن وجود دارد یا خیر؛ تجربه سال‌ها فعالیت در حوزه هنر به من این را آموخته که از کوزه همان برون تراود که در اوست. چنین دیدگاهی حاصل عمر من است و من معتقدم باید دغدغه‌ای وجود داشته باشد و به اجبار نمی‌توان کسی را به ساخت فیلم، سریال یا هر اثر هنری درباره موضوعی خاص چون سردار سلیمانی وادار کرد.

بازیگر فیلم سینمایی «پدر» در پایان تصریح کرد: برای اینکه در سینمای ما محصولی با موضوع رشادت‌های سردار سلیمانی ساخته شود باید ببینیم که آیا دغدغه این کار وجود دارد یا خیر. به نظر من عرصه برای تولید مناسب است و امکانات لازم وجود دارد اما ما به همین دلیل تولیدی در این حوزه نداریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز