درخواست مخاطبان از سازندگان«از سرنوشت»؛

فصل بعد سریال «از سرنوشت» بسازید

۱۳۹۹/۰۹/۲۶ - ۱۵:۰۸:۳۶
کد خبر: ۱۱۰۵۰۰۴
فصل بعد سریال  «از سرنوشت» بسازید
کارگردان و برخی بازیگران سریال از سرنوشت با حضور در واحد۱۶۲ روابط عمومی سازمان صدا و سیما پای سخنان مخاطبان این سریال نشستند.

به گزارش برنا، عوامل مجموعه تلویزیونی «از سرنوشت» امروز چهارشنبه  ۲۶ آذر در واحد امور ارتباط با مخاطبان روابط عمومی رسانه ملی (۱۶۲) به تماس های مردم پاسخ دادند.

عوامل این مجموعه تلویزیونی پس از گفت و گوی تلفنی با مخاطبان در نشست خبری که در سالن جلسات ساختمان روابط عمومی سازمان صدا و سیما برگزار شد، شرکت کردند.

ساخت از سرنوشت چهار قبل از پایان سال ۹۹ آغاز می‌شود

نشست خبری عوامل سریال از سرنوشت با حضور محمدرضا خردمندان کارگردان، بهرنگ ملک محمدی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو و برخی بازیگران این سریال امروز چهارشنبه ۲۶ آذرماه در ساختمان روابط عمومی رسانه ملی برگزار شد.

استقبال نوجوانان از سریال برگ برنده ماست

در ابتدای این نشست محمدرضا خردمندان کارگردان سریال« از سرنوشت »با اشاره به نظر مخاطبان در گفت و گویی که از طریق سامانه ۱۶۲ با مردم داشت گفت: رضایت مندی مردم از سریال به وضوح معلوم بود و نکته جالب تماس های زیاد گروه سنی نوجوان با ما بود که این موضوع یک برگ برنده برای ماست که توانستیم با داستان خود ارتباط خوبی با نوجوانان و کودکان برقرار کنیم.

وی ادامه داد: هاشم و سهراب قصه ما کودکانی بودند که از زیر صفر شروع کردند. همراهی مردم با این دو شخصیت خیلی برای ما جالب بود. و با وجود اینکه فاصله بین فصل دوم و سوم این سریال اتفاق خوبی نبود، فصل سوم سریال بیشتر از دو فصل دیگر دیده شد. در کل سریال از سرنوشت از همان فصل نخست روند صعودی مخاطب پذیری را داشت و هر چه جلوتر رفتیم این روند افزایش پیدا کرد.

کارگردان سریال از سرنوشت با اشاره به فصل چهارم این سریال گفت: برای فصل بعدی از سرنوشت صحبتهایی شده است. نویسنده‌های ما در حال جلو بردن داستان هستند، وی با اعلام اینکه صل چهارم سریال در حال نگارش است گفت: تا جایی که حس کنیم قصه ما افت نمی‌کند کار را ادامه می دهیم،  امروز هم که همه مخاطبان ادامه از سرنوشت را مطالبه می‌کنند.

خردمندان با اشاره به داستان از سرنوشت گفت: یکی از ویژگی‌های سریال ما بحث رفاقت است که مدتهاست  در جامعه کمرنگ شده است. هنگامی‌که  برای مجلات مطلب می نوشتم سعی می‌کردم از دید نوجوانان و رفاقت به مشکلات و جامعه نکاه کنم. بیشترین آسیب ها در جامعه ما در همین رده سنی نوجوان است و کم ترین توجه هم به آنان می‌شود. وقتی کار از سرنوشت به من پیشنهاد شد، چون همه جوان بودند، پذیرفتم.

وی با اشاره به ادامه فصل های سریال سرنوشت هم افزود: ادامه سریال از سرنوشت منوط به خواست مخاطبان است. اگر مردم دیگر ما را نخواهند، دیگر ادامه نمی دهیم و تولید نمی‌کنیم. قصه ما پتانسیل ادامه دادن را دارد. مخاطبان ما کاملا رصد می‌شوند، اگر راضی بودند ادامه می دهیم.

خردمندان در پایان سخنانش با تشکر از همه عوامل ساخت سریال از سرنوشت گفت: باید روی بحث معرفی محصولات رسانه ملی بیشتر وقت بگذاریم و به یک یا دو تیزر تبلیغاتی اکتفا نکنیم. همین سریال ما سه سال پژوهش و دو سال تولید داشت. محمدرضا خردمندان با اشاره به روش تحقیق برای روایت تصویری از پروشگاه‌ها هم اظهار کرد: تحقق جامع و گسترده ای در مورد بچه‌های پرورشگاهی انجام دادیم تا کار بی نقص انجام شود. آسیب شناسی بسیار خوبی دراین زمینه شد. تلاش کردیم تا فراز و فرودهای حوزه شخصیتی کودکان پرورشگاهی را نشان دهیم، قصه ما جنبه واقعی داشت و سعی داشتیم به فضای واقعی جامعه برسیم. بازخوردهای ما نه در داخل کشور،بلکه در خارج کشور هم وجود داشت. مثلا خیلی‌ها با من تماس گرفتند که ما می خواهیم بچه‌هایی را از پرورشگاه به سرپرستی بگیریم.

وی با اشاره به تولید درشرایط کرونا هم ادامه داد: ما نمی توانیم کار را تعطیل کنیم، اصلا مشخص نیست کرونا چه زمانی پایان می‌پذیرد، ما هم مثل همه مردم جامعه کار و تلاشمان را انجام می دهیم زیرا خون ما رنگین تر از خون مردممان نیست.

 تولید فصل های ۵و ۶ هم در حال برنامه ریزی است

در ادامه این نشست بهرنگ ملک‌محمدی میر گروه فیلم و سریال شبکه دو  اظهار کرد: تولید از سرنوشت ۴ تا پایان سال ۹۹ آغاز می‌شود و در سال ۱۴۰۰ روی آنتن می رود. تولید فصل های ۵و ۶ هم در حال برنامه ریزی است. وی افزود: این سریال یک آزمون در بحث سریال سازی رسانه ملی بود. استفاده از نیروی جوان که سیاست کلی سازمان است در این پروژه تحقق یافت.

ملک محمدی با اشاره به آخرین نظرسنجی تلوبیون هم گفت: در آخرین نظرسنجی تلوبیون شبکه دوسیما پر مخاطب ترین شبکه رسانه ملی شد که علت این موضع پخش سریالهایی مثل از سرنوشت بود. این آمار برای ما فوق العاده است.

مدیرگروه فیلم و سریال شبکه دو سیما با اشاره به عوامل پایداری گروه‌های تولیدکننده فیلم و سریال گفت: در همه جای دنیا در پروژه‌های طولانی، عوامل چندین سال با هم همکاری می‌کنند و بحث یکی دو سال مطرح نیست. در رسانه ملی هم برنامه ریزی‌هایی وجود دارد ، زیرا معمولا جوانانی که برای نخستین بار جلوی دوربین می روند کمی خطر پذیری به همراه خود دارند که آیا موفق می‌شوند یا خیر؟ آیا مخاطب آنها را می‌پذیرد یا خیر و هزاران ریسک دیگر.

ملک‌محمدی افزود: هربار که تلویزیون به سراغ جوانان رفته موفق بوده است اما طبیعی است که در برخی موارد هم موفقیت حاصل نشود.

دارا حیایی بازیگر نقش هاشم در سریال از سرنوشت هم در این نشست خبری ضمن اعلام رضایت مخاطبان گفت: نکته جالب در تماس های مردمی‌با ما در خواست مردم برای تولید فصل های بعدی سریال است که به ما انگیزه می دهد.

کیسان دیباج بازیگر نقش سهراب هم اظهار کرد: خدا را شکر امروز با حضور در روابط عمومی رسانه ملی متوجه شدیم که «از سرنوشت» رابطه خوبی با جوانان و نوجوانان برقرار کرده است.

فاطیما بهارمست دیگر بازیگر این سریال هم گفت: سریال بسیار جذابی کار کردیم. مخاطبان راضی بودند . مثلا من با یک خانواده ۵ نفره از کودک چهارساله تا پیرزن شصت ساله حرف زدم. امروز همه مردم به دنبال فصل چهارم از سرنوشت هستند. چیزی که در اکثر سریال ها دیده می‌شد این بود که کاراکترها همه متعلق به دهه ۶۰ و ۷۰ بودند، اما در سریال از سرنوشت شخصیتهای سنتی هم متعلق به دهه ۹۰ هستند که این نقطه قوتی برای این سریال است. یکی از دلایل موفقیت از سرنوشت شبیه بودن شخصیت ها به مردم جامعه امروز بود.

در ادامه بهار کرمی‌بازیگر نقش آرزو در سریال «از سرنوشت» گفت: پیام های مرم پر از مهر بود. اگر قرار باشد فصل های بعد هم کار شود، رسالت سنگینی بر دوش ماست. وی افزود: امروز تفاوت فرهنگی در جامعه ما وجود دارد به خصوص در قشر مرفه که اسمش را روشن فکری می‌گذارند. بهتر است از سنت ها کمک بگیریم تا موفق شویم.

 سریال «از سرنوشت»، سریال «۰۲۱» شبکه سه را پشت سر گذاشت

محمدحسین رنجبران مدیر روابط عمومی و مشاور رئیس رسانه ملی هم در پایان این نشست با اشاره به رضایت مخاطبان از این سریال از همان فصل نخست تا دو فصل بعد، گفت: در آخرین نظرسنجی که داشتیم سریال از سرنوشت سریال «۰۲۱» شبکه سه را پشت سر گذاشت و طبق آمار ۸۳ درصد از مخاطبان شما از کار شما راضی بودند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز