سیاست هند در تقابل با چین در «شبه قاره» (The Subcontinent)

۱۳۹۹/۱۰/۰۲ - ۱۴:۵۲:۲۸
کد خبر: ۱۱۰۷۹۳۸
سیاست هند در تقابل با چین در «شبه قاره» (The Subcontinent)
مروری بر نزدیک شدن هند به تایوان و نقش آن در تقابل چین و هند در برنامه «شبه قاره» (The Subcontinent) امشب از کانال اردوی شبکه سحر پخش می شود.

به گزارش برنا، این برنامه از «شبه قاره» (The Subcontinent) تولید شبکه پرس تی وی به موضوع نزدیک شدن هند به تایوان به عنوان اهرم فشار در شرایط تقابل دو کشور همسایه چین و هند اختصاص یافته و امشب از کانال اردوی شبکه سحر برای مخاطبان شبه قاره پخش خواهد شد.

در این برنامه ضمن اشاره به دلایل اقدام هند برای تقویت روابط خود با تایوان، تاثیر این روابط بر شرایط و وضعیت شبه قاره و واکنش چین نسبت به روابط نزدیک بین هند و تایوان، مورد بررسی و واکاوی قرار خواهد گرفت.

همچنین در ارتباط با این موضوع؛ به اظهارات تهدید آمیز اخیر میان مقامات هندی و چینی و شهروندان هر دو کشور بر سر تایوان که به دنبال تبلیغات طرفداران استقلاب تایوان در رسانه های هند صورت گرفته، احتمال تغییر موضع رسمی هند در برابر سیاست «چین یکپارچه» و حمایت ایالات متحده از هند در اقدام تحریک آمیز این کشور علیه چین نیز اشاره خواهد شد.

سرمایه گذاری عظیم عربستان سعودی در مالدیو و اعطای وام و کمک مالی به این کشور موضوع دیگری است که در بخش دوم این برنامه بررسی خواهد شد.

در این رابطه، سفرهای متعدد اعضای خانواده سلطنتی سعودی به مالدیو و برگزاری مهمانی های اشرافی در این کشور، اعزام رهبران مذهبی و ساخت مساجد توسط عربستان در مالدیو و اعطای بورسیه به دانشجویان برای حضور در دانشگاه های عربستان به منظور ترویج و گسترش اسلام مدنظر سعودی ها در مالدیو، تشریح و مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

«شبه قاره» (The Subcontinent) به تهیه کنندگی حسین مهدیان و اجرای محمد جان حسین، دوم دی ماه ساعت 18 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از کانال اردوی شبکه سحر پخش خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز