یادی از شیون فومنی در رادیو فرهنگ

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۰۹:۲۷:۱۳
کد خبر: ۱۱۰۸۲۲۱
یادی از شیون فومنی در رادیو فرهنگ
برنامه با کاروان شعر و موسیقی در شماره ١٢٠ به مناسبت سالروز میلاد« شیون فومنی» برنامه را به معرفی ‌پخش اثری با شعر این شاعر اختصاص داده است.

به گزارش برنا، در برنامه « با کاروان شعر و موسیقی» چهارشنبه ٣ دی به مناسبت تولد شیون فومنی اثر «دشت بی غزال»از اشعار شیون با آهنگسازی زنده یاد «احمد علی راغب» و صدای« بهرام حصیری»پخش و معرفی می شود.

شیون فومنی به عنوان شاعر موفق دوزبانه‌ای شناخته می‌شود که شعر محلی و بومی گیلکی را که در حال فراموشی قرار بود، سینه به سینه تا آن سوی مرزها اشاعه داد. او در حوزه شعر فارسی نیز با انتشار مجموعه‌های شعر فارسی از چهره‌های ادبیات معاصر به حساب می‌آید.

میراحمد سیدفخری‌نژاد متخلص به «شیون فومنی» در سوم دی‌ماه ۱۳۲۵ در فومن متولد شد. او معلم و شاعر بود. شیون فومنی در شعر فارسی در دو شیوه کلاسیک و نو شعرهایی را از خود به یادگار گذاشته ‌است. تحقیق و پژوهش در زمینه فرهنگ و ادب گیلان و ارائه مجموعه شعرهای گیلکی در قالب غزل و دوبیتی‌ محلی از جمله آثار او است. علاوه بر این‌ها، ترانه‌سرایی یکی از جنبه‌های ادبی و هنری شیون است. از آثار این شاعر می‌توان به «پیش پای برگ»، «یک آسمان پرواز»، «رودخانه در بهار»، «از تو برای تو» و ... اشاره کرد.

شیون فومنی در ۲۳ شهریورماه ۱۳۷۷ درگذشت

برنامه « با کاروان شعر و موسیقی » ساعت ۱۲:۲۰ به تهیه کنندگی « یلدا احتشامی» و اجرای « مریم واعظ پور» روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز