«قصه ظهر جمعه» با روایت تازه

۱۳۹۹/۱۰/۰۵ - ۱۰:۲۵:۰۷
کد خبر: ۱۱۰۹۳۲۶
«قصه ظهر جمعه» با روایت تازه
رادیو ایران از این هفته جمعه پنجم دی ماه برنامه نامدار «قصه ظهر جمعه» را مجددا تولید می کند.

به گزارش برنا، این برنامه از برنامه های شاخص رادیو ایران است که سال ها ظهر روز جمعه تقدیم علاقه مندان می شود.

با توجه به توقفی که در تولید این برنامه صورت گرفته بود، اکنون دوره جدید این برنامه از گروه فرهنگ و ادب تقدیم می شود.

یکی از سنت های اصیل و فرهنگی ایران ، سنت قصه گویی است، در فصل جدید این برنامه سعی شده که سنت قصه گویی همچنان محفوظ باشد و از داستان ها و قصه های متون کهن و کلاسیک مثل مثنوی، منطق الطیر، شاهنامه و.... بیشتر استفاده شود.

یدالله گودرزی مدیر گروه فرهنگ و ادب رادیو ایران بر این اساس اعلام کرد اعلام کرد: با توجه به تاکید مدیر رادیو ایران، دکتر محمدجعفر محمد زاده که از استادان  ادبیات و زبان فارسی هستند، رویکرد قصه ظهر جمعه بهره گیری نوین از منابع حماسی و عرفانی و ادبی است.

قصه ظهر جمعه به تهیه کنندگی ندا حاج اسماعیلی و روایتگری رضا خضرایی گوینده پیشکسوت رادیو از این جمعه 5 دی ماه ساعت 13:30 از رادیو ایران پخش می شود

بررسی موسیقی کانون آوازی قزوین در «عندلیب»

برنامه «عندلیب»  از  این هفته جمعه پنجم دی ماه ساعت 22:00 در ادامه سلسه مباحث پیرامون فرهنگ موسیقایی بخش های مختلف کشور ، به بررسی موسیقی کانون آوازی قزوین می پردازد.

به گزارش شبکه رادیویی ایران، خرده فرهنگ های گوشه و کنار ایران هریک سهمی در شکل گیری فرهنگ کلی این سرزمین داشته اند، موسیقی هم به عنوان یکی از شاخه های مهم فرهنگ این قاعده بر قرار است.

برنامه «عندلیب»  این هفته جمعه پنجم دی ماه  در ادامه سلسه مباحثی که به بررسی فرهنگ موسیقایی بخش های مختلف کشور اختصاص داده است این بار به بررسی موسیقی کانون آوازی قزوین خواهد پرداخت و به تبیین مباحث آثار ارزشمندی از استاد اقبال آذر، استاد عبدالله دوامی، علی عارف و محمدرضا لطفی می پردازد.

عندلیب ویژه برنامه موسیقایی رادیو ایران به تهیه کنندگی  و نویسندگی سعید مبشری،  گویندگی داود حیدری و کارشناسی علیرضا امینی و با  حضور محمدرضا ممتاز واحد پژوهشگر موسیقی،جمعه ها ساعت ۲۲ و تکرار آن یکشنبه ها ساعت۲۳ تقدیم شنوندگان رادیو ایران می شود

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز