با پاندمی کرونا در یک سال اخیر؛

کدام فیلم ها به گیشه نرسیدند؟

۱۳۹۹/۱۰/۱۹ - ۰۵:۵۸:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۶۹۱۷
کدام فیلم ها  به گیشه نرسیدند؟
با شیوع ویروس کووید 19 و بسته بودن سینماها در یک سال اخیر فیلم های بسیاری نتوانستند، اکران شوند. فیلم هایی که علیرغم دریافت سیمرغ بلورین جشنواره سی هشتم و یا جشنواره های جهانی همچنان بدون تماشاچی باقی مانده اند.

به گزارش برنا،این فیلم ها عبارتند از:

«شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت موفق شد سیمرغ بهترین فیلم از نظر تماشاگران را دریافت کند. این فیلم اکران کوتاهی را تجربه کرد که باوجود استقبال خوب به دلیل شرایط ویژه شیوع کرونا از ادامه اکران کناره گیری کرد. شنای پروانه در صورت اکران مناسب می‌تواند، جزو پرفروش‌ترین فیلم‌های چند سال اخیر باشد.

«شنای پروانه»  داستان زنی به نام پروانه (طناز طباطبایی) است که فیلمش در حین شنا در استخر در فضای مجازی منتشر می‌شود. حالا هاشم شوهر پروانه (امیر آقایی) و برادرش حجت (جواد عزتی) به دنبال انتقام گرفتن از کسی که این فیلم را منتشر کرده هستند، اما …

882686_283

«خورشید» ساخته مجید مجیدی نماینده ایران در اسکار نیز هنوز اکران نشده است.  فیلمی درام به کارگردانی مجید مجیدی و تهیه کنندگی امیر بنان که نویسندگی آن را به صورت مشترک  مجیدی و نیما جاویدی انجام داده اند.

 خورشید برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر و برنده جایزه فانوس جادویی  جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز هم هست.

داستان این فیلم به مسئله کودکان کار می‌پردازد.  ودر آن می بینیم نوجوانی به اسم علی از طرف یک مرد به دنبال یک زیرخاکی می رود.

4487047

«درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان دیگر فیلم محبوب جشنواره ۳۸ بود که اولین سیمرغ کارگردانی را برای مهدویان و اولین سیمرغ بازیگری را برای پیمان معادی به ارمغان اورد. این فیلم تلخ و تاثیرگذار به واقعه بمباران سردشت می‌پردازد.

داستان این فیلم در سه مقطع زمانی سال‌ها ۶۶، ۸۳ و ۹۵ روایت میشود و بر مبنای داستان واقعی تلخ و انسانی زندگی مردی رنج کشیده‌ی کردی به نام قادر مولان پور و خانواده اش در فاجعه بمباران شیمیایی سردشت میباشد.

پیمان معادی نقش فردی به‌نام «قادر مولان‌پور» را روایت می‌کند که در خلال بمباران شیمیایی سردشت خانواده‌اش دچار مشکلات شیمیایی می‌شوند. در سکانس‌های آخر فیلم، «قادر» در جواب قاضی دادگاه لاهه که می‌پرسد: «چرا اینقدر امیدواری؟»، جواب می‌دهد: «اگر ما کردها امیدوار نبودیم خیلی زودتر از بین رفته بودیم».

5469480

 

«آتابای» را بهترین فیلم نیکی کریمی می‌دانند. فیلمی که دوربینش را به خارج از تهران برده و داستانی آرام و لذت‌بخش با قاب‌هایی تماشایی برای مخاطبان دارد.

داستان فیلم دربارهٔ مردی میان‌سال به نام کاظم است که در روستای پیرکندی شهرستان خوی زندگی می‌کند. او که دانشجوی معماری دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بوده، پس از یک شکست عاطفی از دانشگاه انصراف داده و به زادگاه خودش برگشته است. خواهرش در جوانی خودسوزی کرده است و پس از آن مسئولیت سرپرسی و تربیت پسر خواهرش با اوست. حالا آیدین به سن نوجوانی رسیده و او خود را در تربیت او ناتوان می‌بیند و با این حال به شدت به او علاقمند است. از سوی دیگر رابطه او با دوست قدیمی‌اش به نام یحیی دچار چالش شده است. در این میان، حضور دو خواهر که آتابای کار ساخت ویلا برای پدر آنها را به عهده دارد، شرایط جدیدی را رقم می‌زند و او به سیما دختر بزرگ خانواده علاقه‌مند می‌شود اما در بیان این علاقه به او تردید دارد. و سرانجام این عشق هم نافرجام میماند.

unnamed

 

«پوست» اولین فیلم برادران ارک یکی از غافلگیری‌های بزرگ جشنواره سال گذشته بود. داستانی عاشقانه با الهام از افسانه‌های محلی در فضایی آمیخته با سحر و جادو. نمونه‌ای از بهترین فضاسازی و بهره‌برداری از لوکیشن را در این فیلم می‌توان دید.

این فیلم که به زبان ترکی تولید شده است و موضوع آن عشق، جادو و خرافه پرستی است و دربارهٔ خانواده ای است که شامل یک مادر و پسر هستند و زندگی آن‌ها به دلیلی دچار مشکل می‌شود. فیلم‌برداری این فیلم، در روستای  باویل  اسکو و میلان انجام می‌گیرد.

download

 

«آن شب» به کارگردانی کورش آهاری فیلمی در ژانر وحشت که باتوجه به فقر سینمای ایران در این ژانر و با استفاده از بازی خوب زوج داستان به ویژه شهاب حسینی می‌تواند در اکران موفق باشد.

دربارهٔ یک زوج ایرانی در آمریکاست که در یک هتل محبوس شده‌اند در حالی که نیروهای بیگانه ای آن‌ها را وادار می‌کنند که با رازهایی که از هم پنهان کرده‌اند روبه رو شوند.

سی و نهمین دوره جشنواره فیلم ترسناک «مولین دو ری» اسپانیا، با اعطای سه جایزه اصلی خود به فیلم «آن شب» به کار خود پایان داد. در این رویداد سینمایی که از مهمترین جشنواره فیلم های ژانر وحشت در جهان است، این فیلم موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی و فیلمنامه شد و شهاب حسینی نیز برای بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره را به خود اختصاص داد.

5461138

 

«روز صفر» ساخته سعید ملکان دیگر فیلم پر سر و صدای جشنواره بود که مخاطبانش را راضی کرد. بازی خوب امیر جدیدی و کیفیت ساخت بالای فیلم می‌تواند آن را به یکی از فیلم‌های جذاب برای تماشاگران تبدیل کند.

روز صفر عنوان فیلمی به کارگردانی سعید ملکان، نویسندگی سعید ملکان و بهرام توکلی و به تهیه‌کنندگی سعید ملکان محصول سال ۱۳۹۸ است. این فیلم به سبک معمایی-هیجانی و در فضای جنگی و ماجراجویانه به زبان‌های فارسی، اردو، پشتو و آلمانی؛ محصول ایران می‌باشد. امیر جدیدی و ساعد سهیلی بازیگران نقش اول آن هستند. چند بازیگر خارجی و بازیگران تئاتر هم در این فیلم جلوی دوربین رفته‌اند.

این فیلم (به همراه فیلم شنای پروانه) با دریافت ۵ سیمرغ بلورین از سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر، رکورددار دریافت بیشترین جایزه در این جشنواره شد.

داستان این فیلم در مورد نحوه و چگونگی دستگیری عبدالمالک ریگی توسط وزارت اطلاعات ایران می‌باشد.

 

images

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز