در نشست برخط جشنواره فیلم فجر مطرح شد؛

«بود و نبود جشنواره فیلم فجر» از نگاه کارشناسان

۱۳۹۹/۱۰/۲۶ - ۱۳:۳۸:۴۲
کد خبر: ۱۱۲۱۰۲۷
«بود و نبود جشنواره فیلم فجر» از نگاه کارشناسان
در نشست برخط سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با موضوع «بود و نبود جشنواره فیلم فجر» کارشناسان و منتقدان به این سوال پاسخ دادند.

به گزارش برنا، در نشست برخطی که با موضوع «بود و نبود جشنواره فیلم فجر» برگزار شد، مصطفی جلالی‌فخر؛ منتقد سینما درخصوص برگزاری سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فجر مهم‌ترین رویداد سینمایی بوده و همه ساله توانسته نشاط سینمایی ایجاد کند. درواقع جشنواره تلاش اندکی برای اعلام موجودیت سینمایی است که نفس می‌کشد و ورشکست نشده است. ما تولیدات بیشتری نسبت به کشورهای منطقه داشتیم. 

او اظهار داشت: معتقدم جشنواره از لحاظ روحی و روانی به سینما کمک می‌کند. ایده‌آل این است که همه چیز تعطیل شود اما ما باید بهترین تصمیم را بر اساس شرایط بگیریم.

این منتقد افزود: جهان به سمت مجازی شدن پیش می‌رود و اطمینانی نیست که اگر کرونا تمام شود و مردم به سینما بازگردند. ما باید امنیت و جذابیت برای اکران آنلاین ایجاد کنیم‌.‌

«سعید الهی» کارشناس سینما هم در این برنامه اظهار داشت: جشنواره یا هر رویداد مشابه بخشی از چرخه فرهنگی کشور است و نمی‌شود پاسخ مطلق داد و باید تابع سیاست‌های ستاد مبارزه با کرونا باشیم. جشنواره فرصتی برای افزایش تعاملات مردم و سینما است تا سینمای ایران نمود واضح‌تری داشته باشد. حتی اگر صف‌های طولانی را نداشته باشیم به لحاظ تبلیغاتی باید جشنواره حفظ شود. 

الهی گفت: جشنواره رویداد است و سیاست‌گذار نیست و نمادی از سینمای ایران است و می‌تواند برگزار شود یا نشود. برلین ونیز و کن شاید الگو‌ساز باشند اما سیاست‌های سینمای کشور را تعیین نمی‌کنند. در کشور ما هم اینطور است. جشنواره بستری برای نشاط‌بخشی است. فیلمی که خوب و متناسب با اهداف جشنواره ساخته شود خوب است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز