تحلیلی بر فیلم "سرقت از برج" در «سینما حکمرانی»

۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۶۷۴۹
محمدرضا حاجی جعفری، تهیه کننده مجموعه برنامه سینما حکمرانی ، این هفته فیلم «سرقت از برج» را بازخوانی می کند.

به گزارش برنا، محمدرضا حاجی جعفری، تهیه کننده مجموعه برنامه سینما حکمرانی، گفت:  در برنامه این هفته که طبق روال چهارشنبه ساعت 20 : 19 دقیقه پخش می شود،پیام های  اقتصادی  یکی دیگر از فیلم های مطرح جهان را بررسی می کنیم. 

حاجی جعفری افزود: فیلم سرقت از برج، به کارگردانی ، برت راتنر، که داستانی مملو از نکته های اقتصادی و پیامهایی برای مردم و سیاستمداران است، گزینه این هفته  ما برای بررسی است. 

تهیه کننده سینما حکمرانی افزود: این فیلم  بازتاب دهنده اعتراض مردم به سیاستمدارانی است  که در بحران اقتصادی موجود در جهان سرمایه داری، بجای اینکه به فکر عموم مردم باشند، به فکر نجات وال استریت و دارایی ثروتمندان هستند. سیاستمدارانی که حاضر نیستند از ثروتمندان مالیات بگیرند و برایشان مهم نیست طبقات کم درآمد بعد از بیکارشدن چه سرنوشتی پیدا می کنند.

حاجی جعفری با بیان اینکه  ما در سینما حکمرانی تصاویری از این فیلم را که بیانگر پیامهای اعتراضی مردم به سیاستمداران است ، برای مخاطب برگزیده ایم افزود: جالب آنکه ترامپ ، در سال 2016 با اعتراض به همین سیاستمداران فاسد وارد کاخ سفید شد اما خودش جزئی از ثروتمندان فاسد حاکم بر آمریکا بود.

تهیه کننده مجموعه سینما حکمرانی گفت: در بخشی از بررسی فیلم" سرقت از برج "، تصاویری از  (ترامپ و در واقع هیات حاکمه آمریکا) را نشان می دهیم که  توسط دولت پنهان حاکم بر بانکها و وال استریت، (بایدن و کلینتون ها+بنیاد کلینتون) چنان به زیر کشیده شد که حتی در مقام رئیس جمهور و فرمانده کل قوا هم اجازه صحبت از رسانه ها را  نیافت. 

حاجی جعفری در ادامه درباره داستان فیلم سرقت از  برج گفت: داستان این فیلم ، از این قرار است که جاش، مدیر گرانترین برج نیویورک، تمام حقوق بازنشستگی کارکنانش را به آرتورشاو، ملقب به سلطان وال استریت داده تا برایشان سرمایه گذاری کند. شاو، در پنت هاوس برج، زندگی مجللی دارد اما بطور ناگهانی ، به جرم کلاهبرداری از سهامداران، بازداشت میشود و کارکنان برج میفهمند همه حقوق بازنشستگی شان دود شده است.

تهیه کننده برنامه سینما حکمرانی در انتها افزود:مهمترین نکته  سرقت از برج، یادآوری مزایای حکمرانی بر پول ملی است. حکمرانی بر پول ملی یعنی دولت تعیین کند هر کدملی، چقدر تراکنش بانکی برایش متعارف است و جابجایی مبالغ بزرگ، با اطلاع و اجازه دولت مجاز باشد.

سیاستی که خوشبختانه زیرساختهای آن در ایران امروز مهیاست و حکومت می تواند به راحتی کلاهبرداران، زمینخواران، قاچاقچیان، رانتخواران و دیگر سارقان را شناسایی کند. 

تهیه کننده برنامه سینما حکمرانی افزود: فیلم سینمایی سرقت از برج، ده سال پیش ساخته شده است و اگر داستانش امروز اتفاق می افتاد، پلیس میتوانست با فناوریهای جدید ردگیری تراکنشهای بانکی، پولهای دزدیده شده توسط شاو را به راحتی ردگیری و پیداکند.

مجموعه برنامه سینما حکمرانی که اولین فصل آن در 10 قسمت ساخته شده  کاری از گروه  جهش تولید است  و چهارشنبه ها حدود ساعت 20: ۱۹ دقیقه از شبکه یک  پخش می شود.

 

نظر شما
پرونده ویژه