همه ی جشن های انقلاب در رادیو فرهنگ

۱۳۹۹/۱۱/۱۱ - ۰۸:۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۱۲۸۵۸۹
رادیو فرهنگ همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی و برگزاری جشنواره های تئاتر ،فیلم، موسیقی، شعر وهنرهای تجسمی، برنامه های مختلفی را با رویکرد خبری ـ تحلیلی در قالب۳۱ عنوان برنامه تدارک دیده است .

به گزارش برنا، از ۱۱تا ۲۲بهمن هر شب برنامه ای با نام «تماشاخانه فجر» از ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه فرهنگ پخش می شود که این برنامه به تئاتر فجر ۳۹ اختصاص دارد. همچنین برداشت ۳۹ ساعت ۱۵ آخرین اخبار فیلم فجر و معرفی و تحلیل و بررسی فیلم ها را منعکس می کند.

برنامه صبحگاهی «صبح به وقت فرهنگ» نیز روزشمار دهه فجر است و هرروز از ساعت ۶:۳۰یکی از موضوعات و اخبار مرتبط با جشن انقلاب را پوشش می دهد .برنامه «هفت کوچه» گروه جامعه نیز در این ایام «هفت کوچه انقلاب» نام گرفته ودر ادامه پرداختن به فرهنگ مردم و جامعه این بار، دیوارنوشته ها و شعارهای انقلاب را بررسی می کند این برنامه نیز ساعت۹ صبح پخش می شود

مجله رادیویی چهارباغ نیز در این ایام از ساعت ۲۴ هرشب با پخش سرودها و ترانه های انقلابی و مشارکت مردم در برنامه، این دهه را گرامی می دارد .

«رستاخیز کلمات» عنوان برنامه دیگری از گروه تولید وتامین است که ساعت ۳:۳۰ بامداد با موضوع ریشه شناسی شعر انقلاب-نقد و بررسی زندگی و آثار شاعران برجسته و تاثیرگذار انقلاب اسلامی پخش می شود.

«پرده عشاق» نیز در این ایام دوشنبه ها ساعت ۲۰ با نام « رزم نامه ایرانیان» و با  نقالی و پرده خوانی مرشد معجونی از حوادث انقلاب از ورود امام به میهن تا پیروزی انقلاب اسلامی پخش می شود 

برنامه «شنیدنی های انقلاب» نیز ساعت ۲۳:۱۵ به همت گروه تاریخ و اندیشه مروری بر تاریخ شکل گیری انقلاب اسلامی و پس از آن دارد. 

افرادی که به اشعار انقلابی علاقه دارند نیز می توانند با «ققنوی»همراه شده و هرروز ساعت ۱۵:۳۰ خوانش شعر و پخش سرودهای انقلابی را از رادیو فرهنگ دنبال کنند.

همچنین برنامه گزارش محور «گفتارش» نیز این روزها از مردم درباره حال و هوای دهه فجر و خاطرات پیروزی انقلاب اسلامی می پرسد .

مستند رادیویی «همیشه محرمانه» رادیو فرهنگ نیز هرروز ساعت ۱۲:۳۰ پای صحبت های زندانیان دربند ساواک می نشیند .

با کاروان شعر ‌وموسیقی نیز هرروز جز جمعه ها ساعت ۱۱:۴۵ به بررسی و‌معرفی شناسنامه آثار شعر و موسیقی انقلاب اختصاص دارد 

«در قلمرو فرهنگ » نیز هرروز ساعت ۱۲:۳۰ با رویکرد بیان روایت تاریخی انقلاب از زبان مردم و انقلابیون و روزشمار دهه فجر- شنیدنی های تاریخی-خاطرات انقلاب پخش می شود.

« مستند بازیگران عصر پهلوی» از هویدا تا بختیار عنوان برنامه دیگری است که ساعت۲۳:۳۰ روی آنتن می رود 

در برنامه « مستند انقلاب»نیز هرشب ساعت۲۰:۳۰ فعالیت ها و آثار چهره های تاثیرگذار انقلاب اسلامی مرور می شود 

«شکفتن در مه »ویژه برنامه ای است که ساعت ۲:۴۵ به بررسی رویداد های انقلاب از سال ۱۳۴۲ (کاپیتولاسیون در مجلس) ، ادامه حرکت تا سال ۱۳۵۷ و ورود امام خمینی (ره) به ایران می پردازد.

رادیو فرهنگ را روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز و موج ای ام ردیف ۵۸۵ کیلوهرتز بشنوید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز