«نقد امروز» بررسی می کند؛

پروژه های حمایتی و مرمت طاق بستان به کجا می رسد؟

۱۳۹۹/۱۱/۱۸ - ۰۸:۳۶:۳۹
کد خبر: ۱۱۳۲۵۶۲
برنامه « نقد امروز» شنبه ۱۸بهمن ماه با موضوع پیگیری وضعیت و شرایط« طاق بستان» و برنامه های حمایتی و بازسازی و مرمت و حفظ آن از رادیو فرهنگ پخش می شود.

به گزارش برنا، پروژه «مطالعه ساختاری، آسیب‌شناسی و طرح حفاظت نقش‌برجسته‌های سنگی طاق‌بستان» از سال گذشته زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه و توسط متخصصان مرمت آثار تاریخی در حال انجام است. 

رادیو فرهنگ در برنامه « نقد امروز» شنبه ۱۸ بهمن ماه به  بررسی وضعیت طاق بستان و روند اجرایی این پروژه می پردازد.

به همین منظور امروز دکتر محمد عبدالعلی پور و سید هادی احمدی روئینی مدیر کل حفظ و احیای بناها، بافتهای تاریخی با حضور در برنامه « نقد امروز» درباره حفظ طاق بستان و جلوگیری از آسیب بیشتر به این یادگار تاریخی مطالبی را بیان می کنند .

همچنین در ارتباط تلفنی با یاوری مدیر کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه  و شام بیانی مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمانشاه طرح های عمرانی به ویژه افتتاح تله کابین طاق بستان بررسی می شود در این برنامه با رضایی رییس،دبیرخانه کمیسیونهای،تخصصی مسکن وشهرسازی کرمانشاه و عبدالرضا مهاجری نژاد مدیر کل اسبق میراث فرهنگی استانهای مازندران.کردستان.کرمانشاه.لرستان.مدیرکل دفتر  برنامه ریزی وحمایت از توسعه گردشگری وزارت میراث فرهنگی وسمت فعلی عصو هیات علمی پژوهشکده باستان شناسی نیز گفتگو می شود .

امیری رییس شورای شهر کرمانشاه ، مهمان تلفنی دیگر این برنامه است که گزارشی از وضعیت حمایتی از طاق بستان ارائه می کند. طاق بستان مجموعه باارزشی از شاهکار هنر و فرهنگ دوره ساسانی در کرمانشاه است که بر صخره کوه و کنار چشمه پرآب و منظری از طبیعت، نمایشگر صحنه‌های تاج ستانی اردشیر دوم و شاپور دوم احتمالا خسروپرویز و نیز حجاری هنرمندانه از صحنه های شکار و بزم با ظرافت و جزییات هنری دوره ساسانی است که بیش از سی سال است که هیچ‌گونه اقدام حفاظتی برروی نقوش برجسته آن انجام نشده و نیازمند توجه ویژه و اقدامات مناسب علمی و عملی برای حفظ و نگهداری آن است.

«نقد امروز» روزهای شنبه، دوشنبه و پنجشنبه ساعت ۱۰:۳۰ به مدت یک ساعت روی آنتن رادیو فرهنگ می‌رودو‌امروز محمدرضا حاج حیدری تهیه کننده این برنامه است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز