از ارتباط درد و مغز تا چالش باتری‌ خودروها در «چرخ»

۱۳۹۹/۱۱/۱۹ - ۱۴:۴۰:۳۷
کد خبر: ۱۱۳۳۶۲۰
صدویازدهمین قسمت فصل هفتم «چرخ» ساعت ۱۹ امروز، یکشنبه ۱۹ بهمن، با بررسی مهم‌ترین خبرهای این روزهای دنیاهای علم و فناوری روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.

به گزارش برنا، در میز علم این قسمت «چرخ»، حافظ آهی، مجری-کارشناس برنامه میزبان شیرین شاطرزاده، روزنامه‌نگار علم و دکتر داریوش طاهرزاده، دکترای شیمی و مدرس دانشگاه تهران است. طاهرزاده توضیح می‌دهد زمان درد در مغز ما چه می‌گذرد و شاطرزاده از روش جدید برای یافتن جهان‌های حبابی خواهد گفت. دانشمندان معتقدند جهان شاید یک حباب در میان دریایی کف‌آلود از دیگر جهان‌های حبابی باشد. محققان امیدوارند مجموعه‌ای جدید از آزمایشات بتواند دیدگاه جدیدی را درباره‌ی نظریه‌ی «چندجهانی» ارائه دهد که بر اساس آن، جهان کنونی فقط یکی از چند جهان است.

در بخش دیگری از «چرخ»‌ متین نصیری و خشایار مریدپور، دو روزنامه‌نگار فناوری و حوزه‌ی خودرو، دو خبر مربوط به صنعت خودرو و چالش باتری و رونمایی از خودروی تسلا مدل S جدید را بررسی خواهند کرد. در روزهای اخیر تسلا مدل جدیدی از لوکس‌ترین ماشین خود، مدل S را معرفی کرد. این ماشین به گفته‌ی کارخانه‌‌ی سازنده‌اش پرشتاب‌ترین ماشین جهان است و به جای فرمان سکانی شبیه به هواپیما دارد و دسته‌ی دنده و راهنمایش هم حذف شده است.

در بخش‌های دیگری از این قسمت «چرخ»، مهم‌ترین عکس‌های دنیای علم و خبرهای علم و فناوری در ایران بررسی خواهند شد.

فصل هفتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده و به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز