وقتی علم ، ثروت را به همراه می آورد

۱۳۹۹/۱۱/۲۰ - ۱۴:۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۱۳۴۲۲۲
وقتی علم ، ثروت را به همراه می آورد
برنامه «رکوردداران» یکی دیگر از تولیدکنندگان در عرصه کشاورزی را که با بکارگیری علم توانسته است رکورد تولید را بشکند، معرفی می کند.

به گزارش  برنا، قاسم یوسفی، تهیه کننده، برنامه «رکوردداران» گفت: در برنامه امروز یکشنبه ، که ساعت ۱۵ پخش می شود، با بهمن دریکوندی، یکی از کشاورزان رکورد دار تولید آشنا می شویم ،و راز موفقیتش در شکستن رکورد تولید مرکبات را بیان می کنیم.

قاسم یوسفی گفت: در ایران سالانه حدود 5 میلیون تن انواع مرکبات تولید میشود و متوسط برداشت مرکبات در کشورمان حدود 20 تن در هر هکتار است.اما" بهمن دریکوندی" با انجام مطالعات فراوان در این زمینه و کشت اصولی و علمی مرکبات توانسته به عملکرد 40 تن در هکتار برسد و در این زمینه رکورددار باشد.

یوسفی افزود: این کشاورز از سال 70 فعالیت خود را در روستای" زاویه مرادی"، شهرستان دزفول آغاز کرده و توانسته است ارقام متنوعی از انواع مرکبات را تولید کند.

تهیه کننده برنامه رکورد داران گفت: ما در این برنامه نشان می دهیم که این تولید کننده با آگاهی از علم کشاورزی و بازار ، محصولاتش را با دسته بندی و بسته بندی مناسب راهی بازار می کند و با ارایه محصولات باکیفیت موفق شده به برخی کشورهای همسایه هم صادرات داشته باشد.

قاسمی با بیان اینکه ایران در رتبه هفتم تولید مرکبات جهان قرار دارد افزود: متاسفانه هنوز میزان صادرات و سهم کشورمان از بازار 15 میلیارد دلاری مرکبات در جهان ناچیز است، به همین علت ما سعی می کنیم با شناسایی کشاورزان موفق در این عرصه و بیان رموز موفقیت آنها در دستیابی ایران عزیز به جایگاه شایسته تر در این زمینه گامی برداریم.

برنامه «رکوردداران» کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیماست که با تهیه کنندگی قاسم یوسفی، هربار یکی از رکوردداران عرصه کشاورزی را معرفی می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز