در برنامه «شکلات تلخ» از گروه اجتماعی شبکه ۵ سیما؛

تلخ ترین فقر ، فقر از بیکاری است/ «شکلات تلخ» و شغل نداشتن کودکان!/ شیشه پاکن های چهارراه همه مافیایی نیستند گرسنگی درد کودک کار!/ همراه با فیلم

۱۳۹۹/۱۲/۱۲ - ۰۷:۴۷:۲۳
کد خبر: ۱۱۴۵۵۵۲
برنامه «شکلات تلخ» به تهیه کنندگی و کارگردانی مجتبی احمدی روزهای یکشنبه و سه شنبه حوالی ساعت 16 روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

به گزارش برنا، مستند  «شکلات تلخ» به موضوع شغل می رسد و اینکه نداشتن های زندگی کودک کار را پدید می آورد و کودک کار در محل پر آسیب می تواند به هر مسیری برود.

مجتبی احمدی تهیه کننده مستند شکلات تلخ می گوید:

در گفت و گو با بیش ۱۰۰ کودک کار به این نکته رسیدیم که همه ی این افراد هم تحت نظارت دیگران کار نمی کنند بخشی از این ماجرا به فقر  و نداری  و بیکاری خانواده ها بر می گردد.

کارگردان شکلات تلخ ادامه می دهد: بیش از نود درصد این بچه ها علاقه مند هستند به درس خواندن و مهارت آموزی پس باید ارگان های مختلف پا پیش بگذارند و کمک کنند . مهاجرت اشتباه، اعتیاد والدین، فقر و ... کودک را به چهار راه می کشاند چون پشتوانه ایی ندارد. اتاق فکر شکلات تلخ که با حضور کارشناسان و روانشناسان سازمان بهزیستی تشکیل می شود می گوید فقر عامل آسیب است و یکی از مهم‌ترین راهکار ساماندهی کودکان کار مهارت  آموزی است و ایجاد شغل برای خانواده این افراد است.

برنامه ی ما این هفته هم  به موضوع مهارت آموزی برای کودکان کار می پردازد، که می تواند عاملی برای فاصله گرفتن آنها از محیط آسیب باشد.

مجتبی احمدی تهیه کننده و کارگردان این مستند در مورد پرداختن به موضوع آسیب های اجتماعی کودکان کار گفت: برای برنامه  امروز سه شنبه هم باز  با موضوع مهارت آموزی به سراغ کارشناسان حوزه آسیب کودکان کار و خیابان  رفتیم  و داستان مهارت آموزی و اینکه چگونه می توان کودکان کار و خیابان ها را از محیط پرآسیب چهارراه ها و معابر جمع کرد  و آنها را سامان دهی کرد به نکته مهارت آموزی رسیدیم و سعی بر این بود که با کارشناسان حوزه مهارت آموزی در خصوص توانمندسازی  کودکان کار به سرفصل های مهارت آموزی و استعدادیابی و عبور از دنیای آسیب و البته تحصیل برسیم.

برنامه «شکلات تلخ» با محوریت انواع آسیب ها در اجتماع  روزهای یکشنبه و سه شنبه حوالی ساعت 16 روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز