معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در برنامه یه روز تازه مطرح کرد:

برنامه‌های روز شهید با محوریت بزرگداشت زنان اجرا خواهد شد/ برای اولین‌بار بزرگداشت شهدا به یک دهه تبدیل شده است

۱۳۹۹/۱۲/۱۸ - ۱۲:۵۹:۱۱
کد خبر: ۱۱۴۹۰۸۱
برنامه‌های روز شهید با محوریت بزرگداشت زنان اجرا خواهد شد/ برای اولین‌بار بزرگداشت شهدا به یک دهه تبدیل شده است
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: برنامه‌های روز شهید با محوریت بزرگداشت شهدا زنان شهید، جانباز و آزاده است و این برنامه‌ها با عنوان لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز اجرا خواهد شد.

به گزارش برنا، یعقوب سلیمانی در برنامه یه روز تازه گفت: برنامه‌های بزرگداشت شهدا امسال نسبت به سال‌های گذشته متفاوت هست و برای اولین‌بار بزرگداشت شهدا به یک دهه تبدیل شده است. با توجه به شرایط موجود از 12 اسفندماه برنامه‌های ما آغاز می‌شود و تا 22 اسفند نیز ادامه دارد و 17 برنامه ملی و 22 هزار اجرا در سراسر کشور برگزار خواهد شد. 17 برنامه برای گرامیداشت 17 هزار بانوی شهید، جانباز و آزاده و 22 هزار برنامه برای گرامیداشت روز 22 اسفند و تأسیس بنیاد شهید و ایثارگران هست.

سلیمانی اظهار داشت: پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا در اجرای برنامه‌ها رعایت خواهند شد و برنامه‌های روز شهید با محوریت بزرگداشت شهدا زنان شهید، جانباز و آزاده است و این برنامه‌ها با عنوان لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز اجرا خواهد شد. بانوان در تولد، پیروزی و دفاع‌مقدس نقش تاریخ‌سازی داشتندو در سختی‌های این روزها نیز میدان‌داری کرده‌اند تا در برابر توطئه‌ها ایستادگی کنیم. تجلیل از 17 هزار زن شهید، ایثارگر، جانباز و آزاده محور برنامه‌های 22 اسفندماه است و در عمل و اجرا از 8 بهمن‌ماه که سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) بود، یادواره این کنگره آغاز شد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران درخصوص سایر برنامه‌های دهه گرامیداشت شهدا گفت: فردا 19 بهمن‌ماه اجلاسیه‌ای با حضور مدعوین، مسئولان، مؤسسات و نهادهای مردمی برگزار خواهد شد. 66 مقاله علمی و پژوهشی و حقوقی به دبیرخانه جشنواره آمده است و از 8 عنوان کتاب با محوریت زنان رونمایی می‌شود. برنامه‌های مفصلی از 12 اسفند داشتیم که در رسانه ملی اطلاع‌رسانی شد و چهارمین جشنواره ملی فیلم ایثار نیز برنامه بعدی ماست. تفاوت برنامه‌های امسال نسبت به سنوات قبلی مشارکت دستگاه‌ها و مؤسسات مردمی است که با وجود محدودیت‌ها مشارکت خوبی را شاهد بودیم. همچنین وبینار علمی حقوقی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز در سالن سیدالشهدا نیز برگزار خواهد شد.

سلیمانی تأکید کرد: آموزش‌وپرورش هم به این کار جمعی پیوسته است. یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگیان با عنوان یادواره شهدا در 40 هزار مدرسه در ساعت 10 صبح امروز برگزار خواهد شد و نمایشگاه دستاوردهای مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های مردمی را نیز خواهیم داشت. تجلیل از قهرمانان توسط وزارت ورزش برنامه دیگر ماست که تفاهم‌نامه بین بنیاد شهید و وزارت ورزش منعقد شده است.

وی افزود: در کنار برنامه‌های ذکر شده، تجدید میثاق با امام(ره) و شهدا در 19 هزار گلزار شهید خواهیم داشت و 53 طرح اقتصادی، فرهنگی، درمانی و توانمندی در 21 اسفند در سراسر کشور برگزار خواهد شد. در ایران جامعه ایثارگری 3 میلیون و 600 هزار نفری داریم که در این شرایط نقش مهمی را ایفا می‌کنند و در پایان اسفند نیز روز جانباز را در پیش داریم که برنامه‌هایی برای این بزرگواران خواهیم داشت.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت: اکثر نهادها، دستگاه‌ها و ارگان به مناسبت روز بزرگداشت شهدا و تأسیس بنیاد شهید برنامه‌های خاص خود را دارند و تجلیل از کارمندان شهید و یادواره‌های شهدا در بیشتر نقاط کشور اجرا خواهد شد.

گفتنی است برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، مهدی واعظی، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز