سازنده فیلم محمدعلی کلی درگذشت

۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۱۰:۴۲:۳۴
کد خبر: ۱۱۴۹۵۱۸
سازنده فیلم محمدعلی کلی درگذشت
لئون گست مستندساز برجسته‌ای که مستندی از محمدعلی کلی تهیه کرده بود در ۸۵ سالگی از دنیا رفت.

به گزارش برنا؛ لئون گست کارگردان برنده جایزه اسکار سازنده مستند ورزشی «وقتی شاه بودیم» دوشنبه در ۸۵ سالگی از دنیا رفت.«وقتی شاه بودیم» که برنده جایزه بهترین مستند اسکار سال ۱۹۹۷ شد، داستان مسابقه بوکس بزرگ بین جورج فورمن و محمدعلی را در کینشاسا واقع در کنگو در سال ۱۹۷۴ تعریف می‌کند. این مستند با استفاده از تصاویر تاریخی و مصاحبه‌های جدید همچنین به اکتشاف در رابطه بین آمریکایی‌های سیاهپوست و آفریقایی‌ها و دیکتاتوری موبوتو سسه سکو می‌پردازد.

ماجرای ساخته شدن مستند «وقتی شاه بودیم« این بود که در سال ۱۹۷۴ لئون گست به کینشاسا رفت تا از یک جشنواره موسیقی فیلم‌برداری کند اما به جای آن تصمیم گرفت به مسابه بوکس محمدعلی بپردازد و در نهایت ۳۰۰ هزار فوت فیلم گرفت. اما او منابع لازم برای تکمیل مستند را نداشت و چالش‌های قانونی اکران فیلم را به تاخیر انداخت.

گست هم‌چنین تهیه‌کننده اجرایی مستند سال ۲۰۱۳ «چالش‌های محمدعلی» محصول پی‌بی‌اس بود که توانست برنده جایزه امی در بخش مستند شود. مستند سال ۲۰۱۰ «دوربینش را بشکن» درباره طبیعت کار پاپارازی‌ها هم در فستیوال فیلم ساندنس برای او جایزه بهترین کارگردان و جایزه هیات داوران را به ارمغان آورد.

آخرین ساخته این کارگردان «مانی» محصول ۲۰۱۴ بود که به یک بوکسور قهرمان دیگر یعنی مانی پاکیائو می‌پرداخت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز