معرفی سریال‌های نوروز ۱۴۰۰؛

«نوروز رنگی» نوستالژی دهه ۶۰ در قالب طنز / سریالی با کاراکترهای مشهدی

۱۴۰۰/۰۱/۰۳ - ۰۳:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۰۹۶۷
«نوروز رنگی» نوستالژی دهه ۶۰ در قالب طنز / سریالی با کاراکترهای مشهدی
مجموعه تلویزیونی «نوروز رنگی» دومین سریال طنزی است که در نوروز 1400 از تلویزیون پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار برنا، سریال «نوروز رنگی» به کارگردانی علیرضا مسعودی (علی مشهدی) ماجرایی طنز و خنده‌دار از دل اتفاقات دهه ۱۳۶۰ در کوچه پس کوچه‌های مشهد است که برای پخش در ایام نوروز ۱۴۰۰ از شبکه پنج سیما آماده شده است.

علی مسعودی کارگردان، نویسنده و بازیگر پیش‌تر نگارش متن آیتم‌های طنز برنامه «ساعت خوش» را در کارنامه خود دارد. مجموعه تلویزیونی «آخر خط» که در سال 1399 از شبکه سه سیما پخش شد دیگر اثر تلویزیونی او به عنوان کارگردان است. «کوپه اقاقیا»، «قرارگاه مسکونی» و «آقا و خانم سنگی» سریال‌هایی هستند که علی مسعودی نگارش فیلم‌نامه‌های آن‌ها را بر عهده داشته است. او همچنین در مسابقه «خنداننده برتر» در برنامه «خندوانه» حضور داشت. با توجه به کارنامه کاری مسعودی می‌توان انتظار داشت که مجموعه تلویزیونی «نوروز رنگی» اثری جذاب و دیدنی باشد.

نوروز رنگی 4

یوسف تیموری، شهرام قائدی، رابعه اسکویی، سیاوش مفیدی، داریوش سلیمی، شاهو رستمی، جواد خواجوی و ماهان عبدی از بازیگران این سریال و محمد اسلامی، سینا رازقی، حمیدرضا حافظ شجری، پریسا مقتدی، الهه جعفری، محمدامین سلیمی‌راد، هادی عامل‌هاشمی، الهه یگانه‌پور، سیما خالقی، محمدامین کشت‌مندی، سجاد حسین‌پور، حدیثه زارعی و سیمین بهفر و ماشاءا... شاهمرادی از دیگر بازیگرانی‌اند که در این مجموعه حضور دارند.

یوسف تیموری که طی سال‌‌های اخیر بازیگری گزیده‌کار شده در این سریال یکی از نقش‌های اصلی را بر عهده دارد. در بین بازیگران این سریال‌ نام بازیگرانی به چشم می‌خورد که برای اولین بار مقابل دوربین قرار گرفته‌اند و حضور جواد خواجوی، نام آشنای کاربران اینستاگرام که ویدئوهای طنز با دوبله لهجه مشهدی در صفحه اینستاگرامش به اشتراک می‌گذارد، از نکات جالب توجه لیست بازیگران این سریال است.

نوروز رنگی

سریال «نوروز رنگی» پیش‌تر با عنوان «هشت آباد» در رسانه‌ها معرفی شده بود. به گفته کارگردان این سریال حال و هوای قصه «نوروز رنگی» در دهه ۶۰ می‌گذرد و داستان آن به زندگی چند جوان که مشکلاتی برایشان پیش می‌آید برمی‌گردد. با توجه به اینکه قصه «نوروز رنگی» در دهه 60 روایت می‌شود، این سریال می‌تواند حال و هوایی نوستالژیک برای مخاطبان خود داشته باشد که از این حیث در بین سریال‌های نوروزی سال 1400 می‌توان جدیدترین اثر علی مسعودی را اثری متفاوت دانست.

شاید یکی از نکات قابل توجه، ساخت تیتراژی است که به رسم قدیمی مشهدی‌ها می‌پردازد که به تعبیر دست‌اندرکاران این مجموعه تلویزیونی، جزو شگفتانه‌های «نوروز رنگی» به شمار می‌رود.

علیرضا مسعودی کارگردان و نویسنده مجموعه تلویزیونی «نوروز رنگی» در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، درباره این سریال گفت: سریال «نوروز رنگی» یک سریال 20 قسمتی است که در ایام نوروز از شبکه 5 سیما پخش می‌شود. این سریال به ماجراهایی مربوط به سال 1366 می‌پردازد که قصه آن در محله‌هایی در حاشیه شهر مشهد روایت می‌شود.

مسعودی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قصه «نوروز رنگی» در دورانی روایت می‌شود که ما درگیر هشت سال دفاع مقدس بودیم با وجود اینکه مشهد درگیر جنگ نبود، نشانه‌های اندکی از این دوران را نیز مثل کمک و امداد به جنگ و مسائلی از این دست را در این سریال می‌بینیم.

او افزود: مشهد طی 30 سال گذشته تغییرات بسیاری داشته و پیدا کردن لوکیشن‌هایی که شکل و شمایلشان مربوط به دهه 60 باشد کار بسیار سختی بود و هر جا که دوربین را می‌چرخاندم نشانه‌هایی از وضعیت امروز مشهد پیدا بود. چنین وضعیتی کار ما را بسیار سخت کرده بود و همین الان اگر قرار باشد فصل دوم این سریال را بسازم واقعاً انرژی زیادی برای ساخت نیاز دارم. در ساخت «نوروز رنگی» فشار کار بسیار زیاد بود و روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم تا اثری با کیفیت ارائه دهیم. اگر قرار بود فیلمی سینمایی با این مشخصات بسازم قطعاً صرف انرژی کمتری نیاز بود.

این کارگردان در ادامه تأکید کرد: چند روز پیش از سوی شبکه به من پیشنهاد شد که فصل دوم این سریال نیز ساخته شود. در حال حاضر به این پیشنهاد فکر می‌کنم و به دنبال پیدا کردن قصه‌ای خوب و جذاب هستم اما مسئولان نیز باید این نکته را مدنظر قرار دهند که شرایط تولید نسبت به گذشته بسیار سخت‌تر شده و قیمت همه چیز چند برابر بیشتر شده است. روزی که برای ساخت سریال «نوروز رنگی» برآورد بودجه کردیم تا زمانی که برای کلید زدن اقدام کردیم هزینه‌های چند برابر شده بود و اگر قرار باشد فصل دوم نیز ساخته شود باید این نکته مهم را مدنظر قرار دارد.

مسعودی تصریح کرد: با رونق گرفتن شبکه نمایش خانگی و فعالیت بازیگران در این رسانه و دستمزدهای بسیار بالایی که دریافت می‌کردند تولید سریال در تلویزیون با بودجه‌های اندک بسیار سخت شد و من به عنوان یک کارگردان دیگر نمی‌توانم از بازیگر انتظار داشته باشم که با دستمزد قبل با ما همکاری کند. در این شرایط تلویزیون هم باید در بودجه‌های خود برای ساخت سریال‌ها تجدید نظر کند.

این کارگردان در پایان اظهار داشت: زمان ساخت سریال «نوروز رنگی» یکی از عوامل سریال به کرونا مبتلا شد، ما از 10 نفر دیگر از همکاران تست گرفتیم که متأسفانه تست همه مثبت بود و سایر عوامل نیز علائمی داشتند که به این بیماری مشکوک بودند. به همین دلیل همه عوامل سریال به کرونا مبتلا شدند و ما به مدت دو هفته تصویربرداری را تعطیل کرده و گروه به طور کامل به قرنطینه رفت.

طی سال‌های اخیر دو سریال «پایتخت» و «نون خ» که قصه‌هایشان را در شهرهایی غیر از تهران روایت کرده‌اند با استفاده از عناصری چون لهجه، پرداختن به سنت‌ها و دیگر نشانه‌های منحصر به مردم و سبک زندگی مربوط به آن منطقه بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفته‌اند که این اقبال مخاطب ساخت فصل‌های بعدی این دو سریال را به همراه داشته است. با توجه به اینکه سریال «نوروز رنگی» نیز در شهر مشهد روایت می‌شود و قطعاً چنین نشانه‌هایی در این سریال نیز به چشم می‌خورد باید منتظر بمانیم که شاید با استقبال مخاطبان، سریال چند فصلی دیگر با کاراکترهای مشهدی ساخته و پخش شود.

نوروز رنگی 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز