به کوشش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛

«جستارهایی در اقتصاد انیمیشن» منتشر شد

۱۴۰۰/۰۱/۲۶ - ۰۲:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۴۹۴۲
«جستارهایی در اقتصاد انیمیشن» منتشر شد
«جستارهایی در اقتصاد انیمیشن» عنوان کتابی پژوهشی است که به تازگی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چاپ و روانه‌ی بازار کتاب شده است.

به گزارش برنا، این اثر در قالب مجموعه «کتاب‌های پژوهشی» کانون از سوی فاطمه حسینی‌شکیب برای گروه سنی «اولیا، مربیان و پژوهش‌گران» گردآوری و تدوین شده است.

بر اساس این خبر، کتاب «جستارهایی در اقتصاد انیمیشن» شامل دو بخش است که در بخش اول با موضوع «درس‌هایی برای اقتصاد انیمیشن ایران» به مباحثی از قبیل «اقتصاد انیمیشن ایران: از کجابه‌کجا میرویم؟»، «درس‌هایی که می‌توان از انیمیشن فرانسه آموخت»، «مناسبات تولید: جایگاه تهیه کننده در تقابل میان جنبه‌ی تجاری‌وهنریِ صنعت فیلم»، «نبرد کارتونی: نقش اتحادیه‌های کارگری انیمیشن در پیگیری حقوق و مطالبات صنفی در آمریکای شمالی» و «الگوی رشد صنعت انیمیشن در آسیای شرقی، نمونه‌ی موردی فیلیپین، سنگاپور، چینو کره‌جنوبی» پرداخته است.

در همین حال در بخش دوم کتاب «جستارهایی در اقتصاد انیمیشن» نیز که موضوع «انیمیشن به مثابه‌ی صنعت خلاقانه» مطرح شد نویسنده «شرحی مختصر از صنعت جهانی انیمیشن»، «شرایط کاری انیماتورها: چهره واقعی صنعت انیمیشن ژاپن»، «خلاقیت ترافرهنگی در انیمه: هویت‌های چندگانه در تولید، توزیع، متون و اجتماعات طرف‌داریِ انیمه‌ی ژاپنی»، «درک صنعت انیمیشن چین: برهم‌کنش رسانه‌ها، جغرافیا و سیاست‌گذاری» و «انیمیشن بریتانیا و کانال ۴: نقش پخش تلویزیونی در پروراندن استعدادهای نو و خلاقیت در صنعت انیمیشن» را آورده است.

مجموعه کتاب‌های پژوهشی کانون منبعی مناسب برای پژوهش‌گران علوم انسانی و تربیتی و دانشجویان و منتقدان حوزه ادبیات کودک است که پیش از این نیز چهار کتاب با عنوان‌های «ادبیات تطبیقی کودکان»، «درآمدی بر رویکردهای زیبایی‌شناختی به ادبیات کودک»، «قرون کودکی، تاریخ اجتماعی، زندگی خانوادگی» و «فلسفه کودکی» از سوی انتشارات کانون منتشر شده است و کتاب «درآمدی بر رویکردهای زیبایی‌شناختی به ادبیات کودک» در سی‌وهشتمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شایسته تقدیر شناخته شد.

کتاب «جستارهایی در اقتصاد انیمیشن» در ۲۴۷ صفحه با شمارگان ۲هزار و۵۰۰ نسخه و قیمت ۳۰هزار تومان منتشر و در فروشگاه اینترنتی کانون به نشانی shop.kpf.ir و مراکز عرضه‌ی محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور به فروش می‌رسد.

یادآوری می‌شود در ابتدای این کتاب یادادشتی از محمدرضا کریمی‌صارمی دبیر ۱۱ دوره جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران آمده و در ادامه پیش‌گفتار کتاب به قلم مولف نوشته شده است که در بخشی از آن با اشاره به این‌که این کتاب و این رویکرد باید بسیار زودتر از این‌ها در فضای آکادمیک انیمیشن ایران اتفاق می‌افتاد، اضافه‌ کرده است این اثر به‌شکل یک طرح تحقیقاتی و گروهی مدیریت و اجرا شده است.

 

نظر شما
پرونده ویژه