معرفی کتاب؛

«اتاقی در هتل پلازا» طنزی اجتماعی درباره قشر متوسط امروزی

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۰۲:۵۷:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۹۱۷۸
«اتاقی در هتل پلازا» طنزی اجتماعی درباره قشر متوسط امروزی
نیل ماروین سایمون نمایشنامه‌نویس و فیلمنامه‌نویس آمریکایی بود. او یکی از سرشناس‌ترین نمایشنامه‌نویسان جهان و نیز تاریخ برادوی بود. «اتاقی در هتل پلازا» یکی از نمایشنامه‌های این نویسنده است.

به گزارش برنا، «اتاقی در هتل پلازا» یک طنز اجتماعی نوشته‌ی نیل سایمون است که در آن داستان زندگی سه زوج به‌تصویر کشیده شده که هر یک به دلایلی به اتاقی در هتل پلازا نقل مکان کرده‌اند. در واقع نمایشنامه «اتاقی در هتل پلازا» داستان قشر متوسط امروز است که سعی دارد با استاندارهایی فراتر از ظرفیت های مادی و معنوی یا فرهنگی خود زندگی کند.

یکی از زوج‌ها برای نقاشی کردن خانه‌شان به این اتاق آمده‌اند که مشخص می‌شود همان جایی است که تقریبا 23 سال قبل ماه عسل‌شان را در آن گذرانده بودند و دیروز یا امروز سالگرد ازدواج‌شان بوده است.

در داستان دوم، دیداری میان تهیه کننده‌ی فیلم، جس کیپلینگر و عشق قدیمی‌اش، موریِل تِیت که خانه‌داری از حومه‌ی شهر است، صورت می‌گیرد. موریِل تنها برای دیدار از یک دوست قدیمی و گپ زدن با او به آن‌جا آمده است و قصد دیگری از این دیدار ندارد، اما جس نقشه‌های دیگری در سر دارد و مدام تلاش می‌کند به موریِل نزدیک شود.

آخرین زوجی که در این اتاق اقامت دارند، مادر و پدری هستند که در تلاشند تا راهی برای بیرون کشیدن دخترشان از حمام پیدا کنند و او را به اتاق رقص، جایی که مهمان‌ها منتظر او هستند، ببرند. مادر فریاد می‌زند: «می‌خوام از اون حموم لعنتی بیای بیرون و ازدواج کنی!»

«اتاقی در هتل پلازا» توسط شهرام زرگر به فارسی ترجمه و توسط نشر نیلا به چاپ رسیده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز