معاون توسعه و فناوری رسانه ملی:

پرقدرت ترین فرستنده فرکانس AM کشور در اختیار مخاطبان رادیو فرهنگ است

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۰۸:۳۴:۰۶
کد خبر: ۱۱۷۰۵۲۹
پرقدرت ترین فرستنده فرکانس AM کشور در اختیار مخاطبان رادیو فرهنگ است
مهندس علیرضا شریفی قائم مقام معاون توسعه و فناوری رسانه ملی اعلام کرد: از دو فرستنده پرقدرت باند AM در کشور در بخش خارجی معاونت برون مرزی و در بخش داخلی رادیو فرهنگ از آن بهره می برند .

به گزارش برنا؛ مهندس علیرضا شریفی قائم مقام معاون توسعه و فناوری رسانه ملی ضمن دیدار با دکتر حبیبی مدیر رادیو فرهنگ از استودیو پخش این شبکه رادیویی بازدید کرد.

مهندس شریفی با حضور در برنامه هفت کوچه رادیو فرهنگ درخصوص فرایند ارسال صدا و‌برنامه از امواج رادیویی از تولید تا پخش گفت: رسالت سازمان صدا ‌وسیما در حوزه صدا به حمایت تکنولوژی بر امواج AMو FM  به شکل سنتی باز می گردد که در باند AM فرستنده ها قدرت سیگنال رسانی بیشتری دارند و گسترده پوششی آن به دلیل موقعیت فرکانسی بیش از باند اف ام است البته در FM صدا از کیفیت بهتری برخوردار است.

index

وی ادامه داد: رسانه ملی برای با توجه به رسالت ‌و‌ماهیت ‌‌محتوا یک شبکه رادیویی تصمیم به پخش سراسری یا استانی می گیرد و بر اساس پوشش محتوا در معاونت فنی حسب درخواست معاونت صدا رادیو  در استان یا سراسر کشور برای شنیده شدن پیاده سازی شده و با موقعیت های مختلف در باند ای ام ایستگاه های مختلف ایجاد شده و یا در باند اف ام به سبب برد کوتاه تقسیم فرستنده می شود.

شریفی دلیل تغییر ردیف رادیو ها در شهرها و استان های مختلف را نظم فرستنده برای عدم تداخل عنوان کرد و افزود :فرکانس ها بر اساس نقاط انتشار برای جلوگیری از تداخل در موج اف ام متفاوت هستند اما اجرای پروژه تقویت سیگنال های رادیویی و سنکرون سازی فرستنده ها مردم  برای استفاده از شبکه های رادیویی سراسری نیاز به تغییر موج نخواهند داشت.

قائم مقام معاون توسعه و فنآوری رسانه ملی  تصریح کرد:تاکنون رادیو ایران در ردیف ۵۸۵  در ۲۶ ایستگاه  کشور  در سراسر کشور  قابل دریافت است و تنها فرستنده پر قدرت کشور در باند AM  بخش داخلی روی فرکانس ۵۸۵ کیلوهرتز  در اختیار رادیوفرهنگ  قرار دارد .

وی در پایان به فرایند انتقال صدا اشاره کرد و افزود:در طرح پوششی بزرگ‌ترین فرستنده در نزدیکی تهران است اما به جهت موانع سر راه سیگنال برای دریافت صدا در شهرستان ها این کافی نبوده است و به شکل موردی همکاران معاونت فنی نقاط مختلف را در باند اف ام تقویت می کنند.

index

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز