یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در رادیو فرهنگ؛

کاروان شعر وموسیقی در «شالیزار» موسیقی بختیاری پخش می کند

۱۴۰۰/۰۲/۱۹ - ۰۸:۲۴:۵۲
کد خبر: ۱۱۷۶۳۱۳
کاروان شعر وموسیقی در «شالیزار» موسیقی بختیاری پخش می کند
برنامه شماره ٢٩١ کاروان شعر و موسیقی به پخش و‌بررسی قطعه ماندگار شالیزار یکی از آثار فاخر محمد نوری اختصاص دارد و به این بهانه فعالیت های آهنگساز این اثر مرور می شود.

به گزارش برنا؛ در برنامه «باکاروان شعر ‌‌موسیقی» که به معرفی و بررسی شناسنامه آثار فاخر موسیقی اختصاص دارد امروز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه قطعه « شالیزار »که موسیقی فولکلور بهره گرفته از موسیقی بختیاری است پخش می شود

این اثر که یکی از قطعات آلبوم آوازهای سرزمین خورشید است را  استاد فریبرز لاچینی آهنگسازی کرده و زنده یاد محمد نوری آن را سروده و اجرا کرده است .

گفتی است ، محمد نوری با نام اصلی محمد راهنمایی نوری، صدای خاطرات چندین نسل است که علاوه بر خوانندگی به تقریر و ترجمه مقالات و سرودن اشعار برای ترانه ها هم می پرداخت که با شناخت وی از موسیقی نواحی و فولکلوریک ایران و آشنایی با شعر سروده و خوانده است.

در بخشی از این برنامه فریبرز لاچینی از کارنامه هنری خود، علاقه به موسیقی و آهنگسازی در وطن سخن می گوید ، لاچینی تحصیلات موسیقی خود را از سن ده سالگی در هنرستان عالی موسیقی آغاز کرد. هنگامیکه خود هنوز کودکی بیش نبود با تصنیف مجموعه‌ای به نام «فصلها و رنگها» و «آوازهای دیگر» فعالیت حرفه‌ای خود را با همکاری با کانون پرورش آغاز نمود و در بدو جوانی با خلق و تصنیف بیش از صد قطعه برای خوانندگان پاپ آن دوره، آینده خود را به عنوان آهنگساز رقم زد. وی کار حرفه‌ای را با نوشتن موسیقی برای کودکان با خلق اثر به‌یادماندنی آواز فصل‌ها و رنگ‌ها در سن ۱۸ سالگی شروع کرد. آرم برنامه کودک تلویزیون ایران برای بیش از بیست سال، از آثار وی بود.

لاچینی موسیقی‌دان، آهنگساز، نوازندهٔ پیانو و  دانش آموخته رشته موسیقی دانشگاه سوربن فرانسه است که علاوه بر ساخت آلبوم های تک‌نوازی پیانو برای بیش از یکصد فیلم سینمایی آهنگ ساخته است .

برنامه « با کاروان شعر و موسیقی » هرروز ساعت ۱۲:۳۰تهیه کنندگی « یلدا احتشامی» و اجرای « مریم واعظ پور» روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز